Course Credit Confirmation (Expected students who are expecting to complete all coursework) 4학기 이상 수료예정자 이수학점확인신청서 제출


Official Notice
2022-11-25

Students who register for 4th semester or higher need to submit the one of following forms. (Credit Confirmation/ Non-Completion/ Postpone of Completion)

* Students who want to be recognized for undergraduate course need to submit the form for “Application for Recognition of Undergraduate Course”. (Students can take undergraduate courses within 6 credits)

※ Credits earned from other graduate schools(including graduate schools in SNU, domestic exchange universities, etc) are accepted up to 9 credits, including 6 credits from undergraduate programs.

※ If you need to get approvals from both advisor and Chair, please contact your advisor first and then ask for chair's approval.

*Academic advisor: advisor on MYSNU      *Chair of Department: Prof. Cho, Young Nam

 

 

[Course (Credit) Completion]

Expected students who are expecting to complete all coursework by February 2023 must download and fill out the 'Application Form for Credit Confirmation.‘

This form should also be signed by your academic advisor, and submitted to the GSIS Administration Office by January 2, 2023. 

(* Student may get approval message from advisor. In that case, student doesn’t need to get professor’s signature again.)

For further information please refer to 'GSIS Academic Requirements' from GSIS website. (http://gsis.snu.ac.kr -> Academics -> Academic Requirements-> Academic Requirements Downloads)

* E-mail to hij79@snu.ac.kr

Mail title: Submission of Course Credit Confirmation Form_Name+Student ID

 

[Non-Completion]

For those who are unable to fulfill requirements under the given time frame (including winter course), please download, complete the 'Non-Completion Confirmation,' and submit to the GSIS Administration Office by January 2, 2023.

* E-mail to hij79@snu.ac.kr

Mail title: Submission of Non-Completion Form_Name+Student ID

 

[Postpone of Completion]

For those who want to register next semester though they able to fulfill requirements by February 2023, please complete the 'Postpone of Completion of Course' and submit to the GSIS administration office by January 2, 2023.

* E-mail to hij79@snu.ac.kr

Mail title: Submission of Postpone of Completion Form_Name+Student ID

 

For those with a GPA of below 3.0 out of 4.3 they can't apply for thesis defense later. They have to submit 'Non-Completion Confirmation' and take courses in next semester for GPA of 3.0 or higher.

 

 

[‘수료예정자 이수학점 확인 신청서’ 제출 안내]

 

4학기 이상 등록자는 아래 서류(이수학점 확인신청서미수료확인서수료유예원중 본인에게 해당되는 서류를 하나 반드시 2023년 1월 2(월)까지 제출하시기 바랍니다.

또한학부과목을 수강하고 인정받고자 하는 분은 학부과목 학점인정 신청서를 함께 제출하여 주시기 바랍니다. (부과목은 6학점 내에서 수료학점에 포함 가능)

※국제대학원 이외의 본교 타 대학(원) 및 국내 타 대학(원)에서 취득한 학점은 학부과목 6학점을 포함하여 최대 9학점까지 인정

※ 지도교수 및 학과장의 승인을 받아야 하는 경우, 지도교수님의 승인을 사전에 득한 후 학과장님의 승인을 요청해주시기 바랍니다.

* 학사지도교수: mySNU 상의 지도교수님   *국제학과장: 조영남 교수님

 

[수료예정자

 2023년 2월 수료 예정자는 첨부 서식 ‘수료 및 학위수여예정자 이수학점 확인 신청서’를 작성하여 학사지도교수의 서명을 받은 뒤 2023년 1월 2일(월)까지 행정실에 제출하여 주시기 바랍니다.

 

  홈페이지 (http://gsis.snu.ac.kr -> Academics -> Academic Requirements -> Academic Requirements Downloads) 에서 학번별로 명시된 '국제대학원 교과목 이수규정'을 확인하여 주시기 바랍니다.

[제출처] 이메일 제출 (hij79@snu.ac.kr)

* Mail title: Submission of Course Credit Confirmation Form_Name+Student ID

 

[미수료자]

(계절학기 수강을 포함하여) 수료 요건을 충족하지 못하는 학생은 '미수료 확인서'를 작성하여 2023년 1월 2일(월)까지 행정실로 제출하시기 바랍니다.

[제출처] 이메일 제출 (hij79@snu.ac.kr)

* Mail title: Submission of Non-Completion Form_Name+Student ID

 

[수료유예자]

수료에 필요한 모든 이수규정을 충족하였음에도 불구하고 (추가의 학점 등을 취득하기 위하여) 다음 학기 등록을 희망하는 학생은 '수료유예원'을 작성하여 2023년 1월 2일(월)까지 행정실로 제출하시기 바랍니다.

[제출처] 이메일 제출 (hij79@snu.ac.kr)

* Mail title: Submission of Postpone of Completion Form_Name+Student ID

 

* 평점평균 3.0이하의 학생은 추후 논문제출이 불가능합니다. 따라서 '미수료확인서'를 제출하시고, 다음 학기에 등록하여 평점평균 3.0 이상일 경우 수료 및 논문제출이 가능합니다.