★Date Updated★ Submission of the Final Thesis, Fall 2023


Official Notice
2023-12-29

업무 담당자 변경으로 서류 제출 이메일이 변경되었으니 확인해주시기 바랍니다.

Please check the document submission email address as it has changed due to a change in the person in charge.

 

[Submission of the Final Thesis]

 

Thesis by PDF file : Online Submission

- January 19, 2024 ~ February 5, 24:00

 

Student needs to get professors’ signature or stamp on the confirmation sheet and include it in his (her) thesis by pdf.

If student can’t get professors’ signature or stamp, he (she) may use professors’ electronic signature. In that case, student needs to submit professor’s approval message.

- If one of the committee members is not in GSIS, students have to get signature or stamp in person.

 

- Online Submission: https://library.snu.ac.kr > Using the Libraries>Thesis Submission > Go to Online Thesis Submission (dCollection)(http://dcollection.snu.ac.kr/)

※ Only submit the electoric copy and not the hard copy

※ Only submit in 1 PDF file (up to 100MB, if one needs to compress the image file please refer to the online submissions guideline)

* Please make sure to read the ‘Online Thesis Submission Manual’ in the attached file since the website structure of the dCollection, the thesis submission website, has changed.

* Must submit by the deadine, the thesis cannot be changed edited after the submissions date

- please agree to the Thesis Dissertation Agreement

 

※ Students should upload two files:

  1) Final thesis including confirmation sheet without the professors' signatures or stamps

  2) Scanned confirmation sheet(1page) with the professors' signatures or stamps

* Students must submit both files before the deadline to qulify as thesis submussion

* [Confrimation Sheet's Title] and [Final Thesis Title] must be identical

 

[Submission Process]

1. Please make your confirmation sheet.

2. Please upload your thesis (by pdf file) including confirmation sheet without professors' signature or stamp

3. Please upload your confirmation sheet with professors' signature or stamp

4. Please submit following documents. (to the admin. office, hkkim0@snu.ac.kr)

① Certificate of Online Submission (Student can print out the certificate after submission.) : Must submit by 2024. 1. 19.(Fri) ~ 1. 31.(Mon) 15:00

* Certificate of Online Submission cannot be printed online if the student has any borrowed books from the library or lates fees from the library so please return the books and pay the late fees, then print.

② Confirmation sheet (it should be included professors’ original signature or stamp)

③ professor’s approval message (in case using professor’s electronic signature)

Failure to submit the Certificate of Online Submission and the Confirmation Sheet will result in the student being excluded from the list of awarded students

 

 

1. Submission Period will not be extended by any circumstances and the files cannot be saved or edited after 2024.2.5.(Mon) 24:00

2. Before the final submission, please double check the files are correct and there are no missing components.

- There may be a large number of students submitting in the last hours of the submission peiord so please submit in advance.

- Late submission will not be accepted due to missing or late signatures on your confirmation sheet

- As files need to be uploaded online and singaured can be singed electornically, testing postive to COIVD-19 cannot extend your submission date.

3. After the deadline, thesis cannot be changed. 

Therfore, please double check there are no errors or typos in your confirmation sheet such as the title of your degree, university, name, submission date, confirmation date, title of the thesis.

 

[최종인준 논문 제출]

 

제출기간: 2024. 1. 19.(금) ~ 2. 5.(월) 24:00 자정까지<18일간>

※ 책자제출 없이 원문파일만 제출

* 1개의 원문 PDF파일만 제출가능(총 100MB 미만, 이미지 용량 압축이 필요한 경우 온라인 제출 매뉴얼 참고)

* 논문제출사이트 dCollection 화면구성이 변경되었으므로 첨부파일의 '논문 제출 메뉴얼' 필독

※ 심사위원의 의사를 확인할 증빙이 있는 경우 해당 심사위원의 자필서명/날인을 서명파일로 대체 가능

※ 제출기간 엄수요망, 제출기간 이후 교체 및 수정 불가

 

 원문파일은 한국교육학술정보원(KERIS)의 디지털 학술정보 유통시스템(dCollection)에 개별 업로드

- 제출처: 중앙도서관 홈페이지 > 도서관서비스 > 학위논문 제출 > 학위논문 온라인 제출(http://dcollection.snu.ac.kr/)

- 학위논문 원문 이용에 대한 동의 필수

 

※ 논문제출 시 본문 파일에는 심사위원의 서명(또는 날인)이 불포함된 인준지가 들어가야 하며, 

심사위원의 서명(또는 날인)이 포함된 인준지는 스캔하여 별도의 파일로 업로드해야 함 (두 파일을 모두 기한내에 올려야 논문 제출로 인정)

 * [인준지 제목]과 [최종 논문 제목]이 반드시 동일해야 함

 

[최종 논문제출 순서]

1. 본인의 논문에 맞는 인준지를 만드시고,

2. 서명 또는 도장 없는 인준지를 포함한 최종인준 논문을 중앙도서관 사이트에 업로드하고

3. 서명 또는 도장 날인된 인준지를 중앙도서관 사이트에 업로드하십시오.

4. 제출서류 : 행정실

① 온라인 논문제출 확인서 (업로드 후 프린트 가능) : 2024. 1. 19.(금) ~ 1. 31 15:00까지 반드시 제출 (hkkim0@snu.ac.kr)

* 온라인 학위논문 제출확인서는 도서관에 연체중인 도서나 연체료가 남아있는 경우 출력이 불가하므로, 도서반납 및 연체료 납부 후 출력

② 인준지(세 분 서명/날인 포함)

③ 교수님의 승인 이메일 (서명/도장을 직접 받지 못하여 전자서명을 받은 경우에 한함)

-  외부위원의 경우 승인메일로 대체할 수 없으며, 학생이 직접 서명/도장을 받아야 함

논문 제출확인서 및 인준지 미제출시 학위수여 대상에서 제외

 

<유의사항>

1. 제출기한은 어떤 사유로도 연장되지 않으며 2024.2.5.(월) 24:00 이후에는 저장/수정 모두 불가합니다.

 

2. 최종 업로드 완료하시기 전, 해당 파일이 맞는지 반드시 한번 더 확인해주시기 바라며 누락된 내용이 없는지 검토 바랍니다.

 - 마지막 시간에는 접속자가 많고, 파일 변환과정에서 시간이 소요될수 있으므로 사전에 업로드 바랍니다.

 - 인준지 서명을 늦게 받아서 등 어떤사유로도 수정/교체/시간 연장 절대 불가합니다. 

 - 코로나 확진자라 해도 파일로 업로드를 하실 수 있으며, 이메일로도 서명 확인을 받을수 있는바, 연장 불가합니다.

 

3. 어떤 사유로도 제출기한이 마감된 후 논문은 수정/교체 불가합니다.

이에 따라, 인준지의 학위명/소속/작성자 이름/제출일/인준일/논문제목 등 모든 내용에 오타가 없는지 철저하게 확인해주시기 바랍니다.