[Updated] Course Registration, Modification, Withdrawal for Spring 2020 (2020학년도 1학기 수강신청, 변경 및 취소 안내)


Official Notice
2020-01-17

♦ Since 2020 Spring semester has been deferred, period for course registration modification and withdrawal are also changed.

  - Course Registration Modification : Mar. 9th ~ Mar. 20th, 9:00-18:00
  - Course Withdrawal : By May 4th

 

1. Period and Subject

2. Place: Any internet-accessible computers   
3. Procedures
:
 Thoroughly going through Course Information Book and Official notices → Consult with your advisory professor → Register by yourself through internet
4. Accessing Address: http://sugang.snu.ac.kr
5. How to change the password:  Access http://sugang.snu.ac.kr → log-in → Click "ID Search / Password Modification"
6. Directions
 Course registration, modification or cancellation should be done at each period.
 Those who have NOT completed cousework and have taken 4 or more semesters have to register 1 or more credits. If you don't register any courses or your registered credits after course cancellation are 0, you will be expelled from school.
  If you are expecting coursework completion, you should NOT register courses.
○ Make sure submit "Tentative Course Registration(Change) Form" to GSIS office(140-1, #302) by Mar. 20 (F) 5 p.m..
 Those who take less than 9 credits (excluding "Dissertation Research") will be excluded from scholarship beneficiary next semester.

 

1. 일정 및 대상

2. 장소: 인터넷이 연결된 컴퓨터
3. 수강신청 절차: 수강편람 및 안내문 숙지 → 지도교수 및 학과장의 수강지도 → 인터넷으로 직접 신청
4. 수강신청 사이트: http://sugang.snu.ac.kr 
※ 비정상적인 방법으로 수강신청을 시도할 경우는 이후 30분간 접속을 할 수 없으며, 개인정보 보호를 위해 수강신청 완료 후 즉시 로그아웃할 것
5. 수강신청 사이트 비밀번호 변경방법
가. 포털 mySNU(http://my.snu.ac.kr) 로그인 → 학사행정 → 나의정보 → 개인정보수정 →수강신청 비밀번호 변경
나. 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr
) 로그인 → 수강신청인적정보 → 비밀번호 변경
※ 개인정보 보호를 위해 신입생은 반드시 비밀번호를 변경하시기 바랍니다.

6. 유의사항
○ 교과목 수강신청, 변경 및 취소 등은 반드시 기간 내 실시
○ 국내대학 학점 교류와 병행할 경우 본교 및 타교 수강신청 학점수 합이 단과대학별로 규정된 수강신청 가능 학점을 초과하지 않도록 유의
○ 수업연한초과자는 반드시 1학점 이상 수강신청 하여야 하며, 수강신청을 하지 않거나 수강신청 취소후 잔여학점이 0학점인 경우 제적처리됨
○ 대학원 수료가 확정된 자는 수강신청을 하지 않아야 하며, 임의로 수강신청을 하면 일괄 취소처리 대상이 될 수 있음. 수강신청이 반드시 필요한 경우 지도교수 및 학과 승인을 거쳐야 함

○ 초안지(수강신청(정정)요청서)는 3월 20일 금요일 오후 5시까지 국제대학원 행정실(140-1동 302호)로 제출이 완료되어야 함
○ "대학원 논문연구" 과목을 제외하고 학기 취득학점이 9학점 미만인 학생은 다음 학기 장학금 수혜 대상에서 제외됨