Course Registration for 2019 Summer Session(2019학년도 하계 계절학기 수강신청 안내)


Official Notice
2019-04-19

Course Registration for 2019 Summer Session

1. Subject
: Current students, Students who are taking a leave of absence, Exchange or visting students who were admitted to SNU

2. Schedule

Category

Date

Remark

Preliminary Course Registration

2019. May 1.(W) ~

May 3.(F), 9:00~18:00

 

Course Registration

2019. May 9.(R) ~ May 10.(F), 9:00~18:00

 

2019. May 13.(M) ~ May 15.(W), 9:00~18:00

1st Submission of "Tentative Course Registration Form"

2019. May 16.(R), 9:00~18:00

 

Announcement of 1st Cancellation of Courses

2019. May 17.(F)

 

Course Change Period

2019. May 20.(M) ~ May 23.(R), 9:00~18:00

 

2nd Submission of "Tentative Course Registration Form"

2019. May 24.(F), 9:00~18:00

 

Tuition Bill Printing and Payment

2019 .May 29.(W) ~ Jun. 3.(M) (1st)

*If you do not pay tuition fee during the payment period, your registration will be cancelled automatically without personal notice.

2019. Jun. 7.(F) ~ Jun. 10.(M)

(2nd, Final)

Announcement of 2nd Cancellation of Courses

2019. Jun. 14.(F)

 

Course Withdrawal Before the Beginning of Summer Session

2019. Jun. 17.(M) ~ Jun. 24.(N)

Full Refund

The beginning of Summer Session

2019. Jun. 24.(M)

 

Course Withdrawal After the Beginning of Summer Session

2019. Jun. 24.(M) ~ 2019. Jul. 5.(F)

2/3 Refund

2019. Jul. 6.(S) ~ 2019. Jul. 12.(F)

1/2 Refund

End of Summer Session

2019. Aug. 2.(F)

 


3. Course Registration
1) Maximum credits for registration: 9 credits
2) At: http://sugang.snu.ac.kr (same as the regular semester)
3) Course Withdrawal
  Before the course starts(Jun.17~23): Withdraw the course on-line : Log on at MYSNU Academic Affairs Class/Grade Class Course Drop (Summer/Winter Session)
 After the course starts(Jun.24~Jul.12): Withdraw the course on-line (same as above) Print out the form Get the signature from the lecturing professor Submit it to the GSIS administration office (140-1, #302)
 Submission Deadline for Course Withdrawal Form: Jul.12(W) 17:00

4. Tuition Fee
- Theory courses(3-3-0): 40,500 KRW per credit
- Practical courses(3-2-2): 45,500 KRW per credit
(There would be surcharge on lessons which use an outside facility such as bowling, swimming, etc.)

5. Tuition Bill Printing and Payment
1) Period: May 29.(W) ~ Jun. 3.(M)
2) Bank: Any bank (Payment at the bank counter: 09:00 ~ 16:00, Virtual account payment: 09:00 ~ 17:00)
3) Bill Printing: Log on at MYSNU Academic Affairs Tuition Billing Info Summer/Winter Session Tuition Bill

6. Announcement of Course Cancellation
1) 1st Cancellation Announcement: May 17(F), 2nd Cancellation Announcement: Jun. 14(F)
2) If the courses you signed up were cancelled, request a refund or change them into other courses which provide same amount of credits.
 How to request for a refund: Apply for it on-line through MYSNU (http://my.snu.ac.kr).
  How to change the courses
  * 1st Cancellation Courses: Change them yourselves during Course Change Period. (9:00 ~ 18:00, May 20.(M) ~ May 23.(R))
  * 2nd Cancellation Courses: Submit the "Tentative Course Registration Form" to the Office of Academic Affairs(학사과) by Jun. 19(W).
You need to register your bank account information to receive a refund on the tuition.
(MYSNUAcademic Affairs My Info Student Info Modify Personal Info Type in a bank account under the Personal Info)

7. Refund on Tuition
- Full refund: Jun.17.(M) ~ Jun.23.(N)
- 2/3 refund: Jun.24.(M) ~ Jul.5(F)
- 1/2 refund: Jul.6(S) ~ Jul.12(F)
- No refund: Jul.13(S)~



2019학년도 하계 계절학기 수강신청 안내


1. 수강자격
: 본교 재학생 및 휴학생, 국내·외 타교생 중 학점교류 승인을 받은 학생
20198월 졸업예정자의 경우, 2019학년도 1학기 등록을 한 경우에만 하계 계절학기 수강 후 졸업이 가능. 휴학 중에 계절수업을 통해 졸업요건을 충족하더라도 졸업 불가능

2. 일정

일 정

일 시

비 고

개설교과목 정보 공지

2019. 4. 19.(금)

서울대학교 수강신청 사이트

(http://sugang.snu.ac.kr)

예비수강신청

2019. 5. 1.(수) ~ 5. 3.(금), 9:00~18:00

실제 수강신청과는 무관하며,

시스템 숙지를 위한 절차임

수강신청

2019. 5. 9.() ~ 5. 10.(), 8:00~18:00

 

2019. 5. 13.() ~ 5. 15.(), 9:00~18:00

학과 수강신청 조정(1차)

2019. 5. 16.(목), 9:00~18:00

수강신청정정요청서(초안지)에

교과목 담당 교수의 확인 후

교과목 개설학과에 제출

폐강 교과목 공지(1차)

2019. 5. 17.(금)

 

수강신청 변경

2019. 5. 20.(월) ~ 5. 23.(목), 9:00~18:00

 

학과 수강신청 조정(2차)

2019. 5. 24.(금), 9:00~18:00

수강신청정정요청서(초안지)에

교과목 담당 교수의 확인 후

교과목 개설학과에 제출

수업료 고지서 출력 및 수업료 납부

2019. 5. 29.(수) ~ 6. 3.(월) (1차)

기간 내 수강료 미납시 수강신청 자동 취소

2019. 6. 7.(금) ~ 6. 10.(월) (최종)

폐강 교과목 공지(2차)

2019. 6. 14.(금)

 

개강 전

수강신청 취소

2019. 6. 17.(월) ~ 6. 23.(일)

수업료 전액 환불

계절수업 개강

2019. 6. 24.(월)

 

개강 후

수강신청 취소

2019. 6. 24.(월) ~ 2019. 7. 5.(금)

수업료 2/3 환불

2019. 7. 6.(토) ~ 2019. 7. 12.(금)

수업료 1/2 환불

계절수업 종강

2019. 8. 2.(금)

 

성적 입력기간

2019. 7. 26.(금) ~ 2019. 8. 9.(금)

I성적 입력기간 및 별도 정정

기간 없음

성적 확인기간

2019. 8. 2.(금) ~ 2019. 8. 30.(금)

 


3. 수강신청
1) 신청가능 학점수: 최대 9학점(국내 타교 학점교류 포함)
2) 방법: 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr)에 로그인하여 강좌검색 후 원하는 과목을 직접 수강신청.
정원이 초과된 강좌를 수강신청해야 할 경우, 해당 과목 담당교수에게 수강가능 여부를 문의한 뒤, 수강신청정정요청서(초안지)를 작성하여 담당교수 서명을 받아 과목 개설학과에 제출
초안지 제출기한
 - 1: 5.17.() 17:00까지
 - 2: 5.24.() 17:00까지
3) 수강신청 변경: 수강신청 사이트에서 직접 변경
수업료 납부 후에는 교과목 변경이 불가능하며, 폐강된 교과목을 수강신청한 학생은 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 이동 가능
4) 수강신청 취소
  개강 이전(6.17.~6.23.) : 학사정보 수업/성적 수업 계절학기수강취소메뉴에서 직접 수강신청 취소 요청 (담당교수 서명 불필요)
  개강 이후(6.24.~7.12.) : 취소신청 후 출력 가능한 수강신청취소원에 해당 교과목 담당교수의 서명을 받은 후 소속 학과() 사무실에 제출

4. 수업료
이론 과목: 1학점당 40,500
실험/실습/실기 과목: 1학점당 45,500
볼링, 수영 등 외부시설을 이용한 수업은 장소 사용요금을 별도 부담할 수 있음


5. 고지서 출력 및 수강료 납부
1) 기간 : 2019. 5. 29.() ~ 6. 3.()
2) 수납은행 : 전 은행(창구납부 9:00~16:00, 가상계좌납부 9:00~17:00)
3) 고지서 출력 : 포털 mySNU 학사정보 등록 고지서/내역조회 계절학기고지서

6. 폐강 관련
1) 공지일시 : 1(5.18.()), 2(6.14.())
2) 폐강된 교과목을 수강신청한 경우 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 변경 가능
 - 환불 : 포털 mySNU 학사정보 나의정보 종합정보 개인정보수정에 입력된 계좌번호로 자동 환불
   ※ 계좌번호 반드시 입력 요망
 - 변경 : 1차 폐강과목은 수강신청 변경 기간(5.20.~5.23.)에 인터넷으로 직접 변경, 2차 폐강과목은 수강신청정정요청서(초안지)6.19.()까지 학사과에 제출하여 변경처리


붙임  1. 2019학년도 하계 계절학기 수강신청 안내
        2. 2019학년도 하계 계절학기 수강신청 매뉴얼
        3. 수강신청 부정행위 관련 알림