4학기 이상 수료예정자 이수학점확인신청서 제출 Course Credit Confirmation (Expected students who are expecting to complete all coursework)


Official Notice
2024-06-10

[‘수료예정자 이수학점 확인 신청서’ 제출 안내]

4학기 이상 등록자는 반드시 아래 서류(이수학점 확인신청서미수료확인서수료유예원중 본인에게 해당되는 서류를 하나 선택하고 반드시 2024년 7월 3(수)까지 제출하시기 바랍니다.

이 과정을 통해 학생의 수료/미수료/수료유예 의사를 확인 받는 것이니 반드시 제출하시기 바랍니다.

또한, 타 대학(원)에서 과목을 수강하고 인정받고자 하는 분은 ‘타대학원, 학부과목 학점인정 신청서를 함께 제출하여 주시기 바랍니다. (부과목은 6학점 내에서 수료학점에 포함 가능)

※국제대학원 이외의 본교 타 대학(원) 및 국내 타 대학(원)에서 취득한 학점은 학부과목 6학점을 포함하여 최대 9학점까지 인정

※ 지도교수 및 학과장의 승인을 받아야 하는 경우, 지도교수님의 승인을 사전에 득한 후 학과장님의 승인을 요청해주시기 바랍니다.

- 지도교수: 논문지도교수 (만약 논문지도교수가 없는 경우 학사지도교수)

- 국제학과장: 조영남 교수님

 

1. [수료예정자

 2024년 8월 수료 예정자는 첨부 서식 ‘수료 및 학위수여예정자 이수학점 확인 신청서’를 작성하여 지도교수의 서명을 받은 뒤 2024년 7월 3일(수)까지 행정실에 제출하여 주시기 바랍니다.

홈페이지 (http://gsis.snu.ac.kr -> Academics -> Academic Requirements -> Academic Requirements Downloads) 에서 학번별로 명시된 '국제대학원 교과목 이수규정'을 확인하여 주시기 바랍니다.

[제출처] 이메일 제출 (hkkim0@snu.ac.kr) 또는 행정실 방문 제출

* Mail title: Submission of Course Credit Confirmation Form_Name+Student ID

 

2. [미수료자]

(계절학기 수강을 포함하여) 수료 요건을 충족하지 못하는 학생은 '미수료 확인서'를 작성하여 2024년 7월 3일(수)까지 행정실로 제출하시기 바랍니다.

[제출처] 이메일 제출 (hkkim0@snu.ac.kr) 또는 행정실 방문 제출

* Mail title: Submission of Non-Completion Form_Name+Student ID

 

3. [수료유예자]

수료에 필요한 모든 이수규정을 충족하였음에도 불구하고 (추가의 학점 등을 취득하기 위하여) 다음 학기 등록을 희망하는 학생은 '수료유예원'을 작성하여 2024년 7월 3일(수)까지 행정실로 제출하시기 바랍니다.

수료유예자는 다음 학기에 반드시 정규학기로 등록금을 납부하셔야 합니다.

[제출처] 이메일 제출 (hkkim0@snu.ac.kr) 또는 행정실 방문 제출

* Mail title: Submission of Postpone of Completion Form_Name+Student ID

 

* 평점평균 3.0이하의 학생은 추후 논문제출이 불가능합니다. 따라서 '미수료확인서'를 제출하시고, 다음 학기에 등록하여 평점평균 3.0 이상일 경우 수료 및 논문제출이 가능합니다.

 

[Course Credit Confirmation]

Students who have registered for 4 or more semesters need to submit the one of following forms by July 3rd: Credit Confirmation/ Non-Completion/ Postponement of Completion

Through this process, we are confirming student's intention of completing, not completing, or postponing completion of courses so all relevant students must submit it.

* Students who want to be recognized for courses not from GSIS need to submit the form for “Application for Recognition of Other Graduate Schools, Undergraduate Course”. (Students can take undergraduate courses within 6 credits)

※ Credits earned from other graduate schools(including graduate schools in SNU, domestic exchange universities, etc) are accepted up to 9 credits, including 6 credits from undergraduate programs.

※ If you need to get approvals from both advisor and Chair, please contact your advisor first and then ask for chair's approval.

- Advisor: thesis advisor (if you do not have a thesis advisor, your academic advisor)

- Chair of Department: Prof. Cho, Young Nam

 

1. [Course (Credit) Completion]

Students who are expecting to complete all coursework by August 2024 must download and fill out the 'Application Form for Credit Confirmation.‘

This form should also be signed by your advisor, and submitted to the GSIS Administration Office by July 3, 2024. 

Please refer to 'GSIS Academic Requirements' from GSIS website. (http://gsis.snu.ac.kr -> Academics -> Academic Requirements-> Academic Requirements Downloads) to check if you have completed all coursework

* E-mail to hkkim0@snu.ac.kr or submit to Admin Office

Mail title: Submission of Course Credit Confirmation Form_Name+Student ID

 

2. [Non-Completion]

For those who are unable to fulfill requirements under the given time frame (including summer course), please download and complete the 'Non-Completion Confirmation,' and submit to the GSIS Administration Office by July 3, 2024.

* E-mail to hkkim0@snu.ac.kr or submit to Admin Office

Mail title: Submission of Non-Completion Form_Name+Student ID

 

3. [Postponement of Completion]

For those who want to register next semester though they are able to fulfill requirements by August 2024, please complete the 'Postponement of Course Completion' and submit to the GSIS administration office by July 3, 2024.

If you wish to postpone, you must register and pay the tuition next semester.

* E-mail to hkkim0@snu.ac.kr or submit to Admin Office

Mail title: Submission of Postpone of Completion Form_Name+Student ID

 

For those with a GPA of below 3.0 out of 4.3 they can't apply for thesis defense later. They have to submit 'Non-Completion Confirmation' and take courses in next semester for GPA of 3.0 or higher.