Presentation Schedule for Thesis Examination (Defense/Proposal), Spring 2024


Official Notice
2024-05-21

<2024학년도 1학기 논문 심사(발표) 일정>

* 석사과정 Proposal(발표시간 15분) 및 박사과정 Proposal/Defense의 경우, 위원장/지도교수 책임하에 발표일정을 결정하고, 심사결과를 2024년 7월 5일(금)까지 제출해야 합니다.

 
1. 첨부된 파일에서 본인의 발표일정을 반드시 확인하시기 바랍니다. (디펜스: 30분, Q&A 시간 포함)
- 국제대학원 교수님 이외의 심사위원(국제대학원 강사, 타 단과대 교수님, 서울대 밖 교수님 등)은 발표일정을 알지 못하므로 반드시 발표일정을 공유하고, 참석여부를 확인하시기 바랍니다.
- 본인 또는 심사위원의 사정으로 해당 시간에 논문 발표가 어려울 경우 심사위원들과 직접 일정을 조율해서 발표를 진행하기 바랍니다.

2. 논문심사는 대면심사를 원칙으로 합니다.
- 심사방법 (오프라인<>온라인) 변경이 필요한 경우 우선 지도교수님과 상의하기 바랍니다.
- 심사일정/방법/장소 변경 시 학생들은 해당일에 강의실을 예약하고 행정실에 일정을 공유해주시기 바랍니다.

3. 온라인 심사 진행 학생들은 ZOOM 사이트에 호스트로서 ID를 만들고 회의룸을 개설하여 심사위원들을 초대하여 발표를 진행해야 합니다.
이 경우 행정실(hkkim0@snu.ac.kr)에 zoom link를 반드시 공유해주시기 바랍니다.

4.  발표자는 결과양식에 본인의 인적사항(이름, 학번, 논문제목 등)을 기재하여 발표장소에 반드시 지참하여야 합니다.

5. 심사위원들께 배부할 자료가 있으면 준비하시고, 발표는 파워포인트를 이용한 발표를 권장합니다.

6. 발표결과지는 2024년 7월 5일(금) 17:00까지 제출해주시기 바랍니다.

 

첨부 1. Schedule 1부

       2. 석사 결과양식(Proposal/ Defense) 각 1부

 

[Presentation Schedule for Thesis Examination, Spring 2024]

* Master's students' thesis proposal(15 min) and doctoral students' thesis & defense schedule should be decided with the committee members and the result form should be submitted by July 5(Fri) 2024.

 
1. Student should check their presentation schedule for thesis examination in the attachmented file. (Defense: 30 min including Q&A time)
- Non-GSIS professors(GSIS lecturer, professors from other departments, professors outside SNU) do not know their schedule, so you must let your committee member know the schedule and confirm their attendance.
- If you or your committee member cannot attend on the date noticed, rearrange the new schedule with your committee members.

2. In principle, presentation should be held offline.
But if you need to change the presentation method (online <-> offline), contact your advisor first.
After the presentation schedule is decided, student should reserve the presentation room and share the schedule with the GSIS admin office.

3. If you are doing an online presentation, you should create a ZOOM site and make a virtual conference room and invite your committee members as a host.
In this case, you must share the zoom link with hkkim0@snu.ac.kr
 
4. Student should fill out their information (name, student ID, thesis title, etc) on the result from and take it to the presentation form.

5. If you have materials to distrubte to the committee members, prepare them. It is recommended to use PPT for presentation.

6. Submit the result from by July 5(Fri) 17:00 2024.

 

Attached : 1. Schedule

              2. Master's Forms for Result (Proposal & Defense)