2024학년도 신양문화재단 외국인 장학생 선발 안내(2024 Sinyang Cultural Foundation Foreign Scholarship Application Notice) )


Official Notice
2024-01-15

[Korean]

재단법인 신양문화재단에서 2024학년도 외국인 장학생을 다음과 같이 선발하오니, 관심있는 외국인 유학생들은 지원하여 주시기 바랍니다.

가. 지원자격 (동시 충족)

  - 본교 학사·석사·박사과정 재학 중인 학생(2024학년도 전기 신입생 제외, 초과학기자 지원 가능)

     ※ 등록금 면제성 타 장학금 중복수혜 불가

  - 전체 평점평균 3.0/4.3 이상인 학생

  - 외국 국적 소유자

  - 잔여학기 2개 학기 이상 남은 재학생

나. 지원내용

  - 1년간 등록금 전액 지원 (학기 말에 성적 심사를 통해 수혜 지속여부 결정)

다. 선발인원: ○명

라. 지원방법

 - 붙임의 구비서류 2024년 1월 19일(금)까지 행정실(140-1동 301호, 담당자 안지원) 제출 (원본 서류 제출)

1) 장학생 지원서 및 추천서 (해당 문서에 소속 대학(원) 학(원)장 직인 필요)

2) 자기소개서 및 학업계획서 (국/영문 중 선택)

3) 학사 성적증명서 1부 (박사과정생은 학사, 석사 모두 제출)

4) 지원자 본인 명의 통장 사본

5) 개인정보제공동의서

6) 본교 재직 교수 추천서 (국/영문 중 선택)

7) 동의서

8) 2024학년도 1학기 등록금 확인서

등록금 확인서를 제출할 경우 해당 학기 등록 금액과 타장학금 수혜내역을 명시한 문서로 반드시 소속 대학() ()장 직인을 받아 제출

마. 제출서류 및 기타 유의사항: 붙임 선발계획(안) 참조

 

[English]

The Shinyang Cultural Foundation is recruiting '2024 Shinyang Scholarship Students' as follows.

1. Who can apply (*International students only)

1) Those who have more than 2 regular semesters left before graduation

- Semesters as a ‘research student’ are not counted. 

- Freshmen for Spring 2024 can't apply

2) Those who have trouble in concentrating on studying due to difficult family situation

- Needs to indicate the situation in the “Recommendation letter” officially sealed.   

3) Those who have received a total GPA of 3.0 or higher in average  

 

2. Scholarship: 1 year tuition fee (*If maintaining all qualifications. Please refer to “3. Qualifications”)

- Those who have received other scholarships will be excluded from the selection

- If you take a leave of absence, you lose your scholarship qualification.

- Each semester, the foundation pays the student an amount equivalent to the tuition to the student account

 

3. Qualifications:

1) Total GPA of 3.0 or higher

2) Number of credits: 4 credits or higher in every semester   

3) Participation in Naver Band (Shinyang Cultural Foundation) is required

 

4. Required documents

Applicants must submit all required documents below (except "Copy of Tuition Bill"by 2024. 1. 19 (Fri.)

1) Application form & Recommendation Letter (Attachment 1)  

2) Self-Introduction and Study Plan ( Attachment 2)

3) Undergraduate Transcript (For Ph.d student, Undergraduate and Master transcript) 

4) Copy of bank account

5) Agreement Form (Attachment 3)

6) Letter of Recommendation (Attachment 4)

7) Pledge Form (Attachment 5)

8) Certificate of Tuition (Attachment 6)(or Copy of Tuition Bill)

- Note that the “Certificate” must indicate the amount of tuition fee and payment history including other scholarships received. Submit the document sealed.

        

5. How to apply

Please submit the original file of all required documents to the GSIS Administration Office in Building 140-1, Room 301. (Jiwon Ahn)