Registration of Research Students for the Spring Semester, 2023


Official Notice
2023-02-03

◈ Registration of Graduate Research Student for 2023 Spring Semester

 

1. Registration Period

A. 1st Round: Feb. 22, 2023 (Wed) ~ Mar. 8, 2023 17:00(Wed) (for 10 days)

※ Students who are to complete their coursework by Feb. 2023 may make a payment from Mar. 2, 2023 (Thur).

B. 2nd Round: Mar. 17, 2023 (Fri) ~ Mar. 29, 2023 17:00(Wed) (for 9 days) (Final)

*Payment is available for 24 hours in weekdays(Closing at 17:00 on the last day)

 

2. Payer

Students who completed their graduate coursework and wish to use the school facilities (Libraries, Laboratories, Computer lab, SNU dormitory, etc.) or wish to submit their thesis.

 

3. Amount of Payment

A. HumanitiesㆍSocial ScienceㆍArtsㆍPE: KRW 150,000

B. Natural ScienceㆍEngineering: KRW 200,000

 

4. Location of Payment

Any branches of Nonghyup or Shinhan Bank

 

5. Method of Payment

A. Make a payment at a designated bank with the online bill of payment

B. Make a payment to the virtual account written on the bill of payment

 

6. How to Print the Bill of Payment

Log on to the MySNU portal (http://my.snu.ac.kr/mysnu), click on Academic Affiars (학사/정보) ⇒ Tuition (등록) ⇒ Billing Info (고지서/내역조회) ⇒ Bill of Research Student’s Share (연구생부담금고지서), and print the bill

※ If the bill cannot be printed from the MySNU portal, please contact the administrative office of the affiliated major or College/Graduate School.

 

7. Precautions

A. Students must be registered as research students to use school facilities and request for thesis examination.

B. Students CANNOT request for thesis examination unless they are registered as research students.

C. Students participating in BK Plus program after completing their graduate coursework MUST be registered as research students.

D. Students who are planning to work as teaching assistants or working scholars for 2023 spring semester MUST register during the 1st round of registration.

E. Students who have paid but wish for a refund can go on to the MySNU portal (http://my.snu.ac.kr/mysnu) and go to Academic Affairs(학사/정보) Tuition(등록) Installment Payment/Refund(분납/환불신청) and fill in Research Student Refund Application(연구생부담금환불신청) during the 2nd round of registration.

F. Fore more details, please contact the administrative office of the affiliated College/Graduate School.

 

◈ 2023학년도 1학기 대학원연구생 등록 안내 

 

1. 등록기간

가. 1차: 2023. 2. 22.(수) 09:00~ 3. 8.(수) 17:00 (10일간)

20232월 수료자는 3. 2.()부터 수납 가능

※평일 24시간 납부 가능(마지막날 17:00 마감)

나. 2차: 2023. 3. 17.(금) 09:00 ~ 3. 29.(수) 17:00 (9일간)(최종)

※평일 24시간 납부 가능(마지막날 17:00 마감)

 

2. 납부대상자

대학원 과정을 수료한 자 중 이번 학기에 학교 제반시설(도서관, 실험실습실, 전산원, 대학원연구실, 관악사 등)을 이용하거나 학위논문을 제출하고자 하는 자

 

3. 납부금액

가. 인문ㆍ사회ㆍ예술ㆍ체육계열 : ₩ 150,000(십오만원정)

나. 자연ㆍ공학계열 : ₩ 200,000(이십만원정)

 

4. 납부장소

농협은행 및 신한은행 전 지점

 

5. 납부방법

방법1) 전산 출력된 납부고지서로 지정은행에 납부

방법2) 납부고지서에 명기되어 있는 개인별 가상계좌로 계좌 이체하여 납부

 

6. 납부고지서 출력방법

서울대학교 학생포털 마이스누(http://my.snu.ac.kr)에서 로그인(학생ID) 학사/정보 등록 고지서/내역조회 연구생부담금고지서를 선택하여 출력 <2023. 2. 22.()이후 출력 가능>

※ 포털 마이스누에서 출력이 되지 않는 경우 소속 학과 및 대학(원) 교무행정실로 문의

초과자연구생으로 수강신청 는 연구생부담금 납부대상자 아님(단, 학점별 수업료 납부 필수)

 

7. 납부확인서 발급

학생포털 ⇒ 학사/정보 ⇒ 증명/확인서 ⇒ 증명/확인서 발급

 

8. 유의사항

가. 학교시설 이용 논문심사를 신청하기 위해서는 반드시 연구생등록을 하여야 함.

. 연구생등록을 하지 않을 경우 논문심사 신청 불가

다. 수료 후 BK플러스 사업에 참여하는 경우 또는 연구과제의 책임자 참여연구원의 경우 필히 대학원 연구생 등록

라. 수료 후 2023학년도 1학기 강의연구지원장학생 또는 근로장학생으로 근무할 자는 필히 1 등록기간에 등록 하여야 함.

마. 납부 후 부득이한 사유로 환불을 원하는 학생은 2차 등록기간 중 포털 마이스누(http://my.snu.ac.kr/mysnu)에서

학사/정보 ⇒ 등록 ⇒ 분납/환불신청 ⇒ 연구생부담금환불신청를 작성하여 환불 신청