BK생활관 2021년 입주 신청 안내(2021년 3월 신규 시스템 오픈)


Official Notice
2021-03-03

관악학생생활관 BK생활관 통합행정 시스템 신규오픈(2021.03.02.)에 따라 2021년 BK생활관 입주 신청을 첨부와 같이 안내드리오니, 필요한 학생들은 신청 바랍니다.

 

1. 주요 변경사항

구분

변경 후

입사, 호실변경, 연장 신청

입주(예정)자가 직접 통합행정 시스템에서 신청

※ 입사신청: 소속기관 대리인 신청 가능

입주 신청, 주차등록 신청

입주(예정)자가 직접 통합행정 시스템에서 신청

선발

공실 발생시 수시 선정 및 발표

각종 내역 조회

입주(예정)자가 직접 생활관비 부과•납부내역, 거주확인서 전산조회 및 출력 가능

 

2. 시스템 오픈(예정)일: 2021. 03. 02.()

3. 신규 시스템 접속 경로

- 대학원생•연구생: MYSNU포털→학생생활관→BK생활관

 

A new application system for BK Residence Halls has been opened (2021/03/02). Please refer to the following guidelines for the new application process.

1. Main Changes

Type

Changes

Applications for residence, room change and extension

Residents apply directly through the application system.

※Application for residence: Application by the representative of an affiliated organization is possible.

Applications for move-in and parking registration

Residents apply directly through the application system.

Selection

Announcements of selection made in cases of vacancies.

Inquiry of various statements

Residents can check and print their statements of maintenance fees and certification of residence online.

2. Opening date of the new system: 2021. 03. 02. (Tues.)

3. Access of the new system

- Graduate and research students: MYSNU portal → Student Residence Halls → BK Residence Halls