관악학생생활관 BK생활관 통합행정 시스템 신규오픈(2021.03.02.)에 따라 2021년 BK생활관 입주 신청을 첨부와 같이 안내드리오니, 필요한 학생들은 신청 바랍니다.
1. 주요 변경사항
구분 |
변경 후 |
입사, 호실변경, 연장 신청 |
입주(예정)자가 직접 통합행정 시스템에서 신청 ※ 입사신청: 소속기관 대리인 신청 가능 |
입주 신청, 주차등록 신청 |
입주(예정)자가 직접 통합행정 시스템에서 신청 |
선발 |
공실 발생시 수시 선정 및 발표 |
각종 내역 조회 |
입주(예정)자가 직접 생활관비 부과•납부내역, 거주확인서 전산조회 및 출력 가능 |
2. 시스템 오픈(예정)일: 2021. 03. 02.(화)
3. 신규 시스템 접속 경로
- 대학원생•연구생: MYSNU포털→학생생활관→BK생활관
A new application system for BK Residence Halls has been opened (2021/03/02). Please refer to the following guidelines for the new application process.
1. Main Changes
Type |
Changes |
Applications for residence, room change and extension |
Residents apply directly through the application system. ※Application for residence: Application by the representative of an affiliated organization is possible. |
Applications for move-in and parking registration |
Residents apply directly through the application system. |
Selection |
Announcements of selection made in cases of vacancies. |
Inquiry of various statements |
Residents can check and print their statements of maintenance fees and certification of residence online. |
2. Opening date of the new system: 2021. 03. 02. (Tues.)
3. Access of the new system
- Graduate and research students: MYSNU portal → Student Residence Halls → BK Residence Halls