Last Tuition Fee Payment for Fall semester of 2020 (Sep.22 ~ Sep.24)


Official Notice
2020-09-16

2020 Fall Semester Tuition Fee Payment

All enrolled students, returning and readmitted graduate students need to pay the tuition for the Fall Semester of 2020 until September 24, 2020

1. Final Period: September 22 (T), 9:00 am ~ September 24 (T), 17:00
 

2. How to pay the tuition:

1) Payments by cash transfer can be made at all local banks. However, students making payments at banks other than Nonghyup, Shinhan Bank, and Woori Bank will be subject to service charges.

2) It is possible to pay the tuition fee by credit card. However, only Nonghyup BC card, Nonghyup NH CardShinhan Card, and Woori cards are acceptable. 

  (1) Go the Nonghyup, Shinhan Bank or Woori Bank in person to pay by credit card 

  (2) Go to the homepage of Nonghyup, Shinhan Bank or Woori Bank to pay online: 

 * Interest charges may be applicable depending on the bank used and the credit cards' repayment plan chosen. Note that the entire tuition fee will be billed to your credit card immediately. 

 ※ Be sure to confirm details with your bank before paying with your credit card. 

 ※ Cancellation of the credit card payment can be made only on the day of payment. Change of installments after payment is not permitted.  

3) Payment can be made via Internet banking, phone banking, ATM transfers, and teller transactions.  

Your bank may charge you fees for these types of payment but SNU does not. 

 

3. Tuition Payment Bill Printout  (Final)
1) The final bill is printable only after 09:00 September 18 (F), 2020

2) Login to https://shine.snu.ac.kr/gojiseoindex.html

Enter your Student ID Number (학번), Alien Registration Number* (주민등록번호), and your name in Korean (성명), and Click the "로그인" button. On the next page, click the "출력" button (Tuition Fees / 등록금)

 * Alien Registration Number: If you do not have the number, enter your 'Date of Birth (yy-mm-dd)'  and either '1000000' for male students or '2000000' for female students. For example, if you  are a female born on 17/12/1985, you would input 851217-2000000. 

 

 4. Confirmation of Education Expense Payment (the receipt) is available after your payment.

  - To verify that your payment was received, go to the mySNU web site (http://my.snu.ac.kr) and click on "등록금납부확인서" (CEEP) → "등록금납부확인서 출력(일반 재학생)" (CEEP Printout).

 ※ Students who have taken courses more than 4 semesters do not register for classes (0 credit), they will not be considered registered.

? 등록금 납부

○ 수납대상 : 대학(원) 재학생

○ 등록기간 및 고지서 출력

구 분

등록기간(인터넷결제 포함)

고지서 인터넷 출력

(재학생 고지서출력 바로가기 클릭)

최종등록

2020. 9. 22.() 09~ 9. 24.() 17

※ 평일 24시간 납부 가능 (마지막 날 17시 마감)

2020. 9. 18.(금) 09:00부터

최종등록까지 완납하지 않을 경우 미등록 처리(분납 신청자는 1차분 완납)

수업연한(규정학기)초과자는 수강신청 완료 후에 고지서 출력

학생포털에 은행정보가 입력된 경우에만 등록금고지서 발급 가능

은행정보 입력방법: ????학생포털(http://my.snu.ac.kr)????-????학사정보????-????나의정보????-????종합정보????-????개인정보수정????-????학생인적????-????개인신상정보????에 은행, 계좌번호, 예금주명(본인) 입력 후 계좌인증 및 저장

○ 수납은행 : 농협은행, 신한은행, 우리은행

○ 납부방법

현금 납부

- 가상계좌 납부(인터넷뱅킹, 폰뱅킹, ATM기, 무통장입금) 또는 은행창구 납부

가상계좌번호 예금주명은 학생성명이며, 입금자명은 상관없이 해당계좌로 입금하면 등록완료

- 해당 은행의 홈페이지 및 ATM기계에서 <등록금 납부> 메뉴 이용

신용카드 납부 (농협BC카드, 농협NH카드, 신한카드, 우리카드만 가능)

- 농협중앙회, 신한은행, 우리은행 지점 방문하여 창구 납부

- 해당 카드사 홈페이지를 통한 인터넷 결제

 

????농협카드납부 바로가기 클릭 : 메뉴 > 개인뱅킹 > 공과금 > 대학등록금 > 등록금납부

????신한카드납부 바로가기 클릭 : 메뉴 > 서비스 > 대학등록금납부

????우리카드납부 바로가기 클릭 : 메뉴 > 금융서비스 > 납부서비스 > 대학등록금

우리카드 무이자할부 26개월(2020.12.31.까지)

농협카드, 신한카드 무이자할부 23개월(2020.12.31.까지)

- 카드취소는 당일 외에 불가하며, 결제 후 할부기간 변경 등 불가

(타인명의 카드 가능, 법인?체크카드 불가, 신한 BC카드 불가)

○ 주의사항

- 학생회비 납부 희망 시 등록금과 합산하여 일괄 납부

등록금 납부 후에는 농협(서울대 자하연지점)에서 창구 납부만 가능

- 규정학기초과자가 수강신청을 하지 않을 시(0학점인 경우) 미등록 제적됨

 

? 등록금 분납(분납자도 신용카드 납부 가능)

신청기간

·최종등록기간은 분납 신청 불가

분납금액

·등록금액의 1/4

분납등록금 납부기간

·1: 본등록, 추가등록, 최종등록 기간

·2: 2020. 10. 22.() 09~ 10. 26.() 17

·3: 2020. 11. 9.() 09~ 11. 11.() 17

·4: 2020. 11. 23.() 09~ 11. 25.() 17

※ 평일 24시간 납부 가능

(마지막 날 17시 마감)

주의사항

· 각 분납 등록기간에 1/4씩 납부하여야 하며, 4차까지 완납하지 않을 시 미등록처리

· 한국장학재단의 분납대출을 받을 학생들은 대출 실행일자를 반드시 확인 요망

 

? 납부확인

○ 학생포털(http://my.snu.ac.kr) 개인정보에 등록한 핸드폰번호로 확인메시지 전송

○ 등록금납부확인(http://www.snu.ac.kr/tuition)

- 서울대홈페이지 → 교육 →등록금납부 → 등록금납부확인 바로가기

○ 납부확인서 확인 및 출력

- 학생포털(http://my.snu.ac.kr)  → 학사정보 → 증명/확인서 → 증명/확인서발급

 

? 등록금 환불

○ 대상 : 규정학기초과자 학점 변동, 복귀 및 전공 변경으로 인한 등록금 인하, 장학금액 변동, 환율차이로 인한 등록금 과납, 자퇴 및 미등록제적 등
(단, 휴학생은 환불 대상에서 제외되며 복학학기에 환불됨)

○ 방법 : 학생포털에 은행정보 입력

은행정보 입력방법: (http://my.snu.ac.kr)-학사정보-나의정보-종합정보-개인정보수정-학생인적-개인신상정보에 은행, 계좌번호, 예금주명(본인) 입력 후 계좌인증 및 저장

타인 명의의 계좌, 거래중지계좌인 경우 환불 불가

 

 

? 등록금 관련 문의(구내 880국)

○ 등록금 관련 : 재무과 납부(구내전화 : 5107), 환불(구내전화 : 5110)

○ 장학금, 한국장학재단 학자금 대출 관련 : 장학복지과(구내전화 : 5078, 5079)

○ 학생회비 관련 : 학생지원과(구내전화 : 5566), 총학생회실(구내전화 : 5223)

○ 학사 관련 : 학사과 수강신청(5042), 휴ㆍ복학 관련(소속학과 사무실)

○ 연구생부담금(석박사 수료생, 인문 15만원, 이공 20만원) 관련 : 교무과 (구내전화 : 5161)

○ 계절학기 수강료 관련 : 학사과 (구내전화 : 5041)

○ 카드결제 관련 : 농협(1588-2100), 신한카드(1544-7000), 우리카드(1588-9955, 응답시 6번)

 

 

 

2020. 9.

 

서 울 대 학 교 재 무 과 장