Submission of Tentative Course Registration(Over-ride) Form in Fall 2020[2020학년도 2학기 수강신청요청(초안지) 제출 안내]


Official Notice
2020-08-18

From last Spring semester, submission of tentative course registration(over-ride) form is processed online.

Following is the procedure:

  1) Fill out the attached form and send a mail to professor with it.(visiting in person is NOT recommended)
  2) If you get a permission from the professor, forward the mail with the form to coordinator(seraphim38@snu.ac.kr, Sungwook Kim)

* This form is needed only when the course is full. You can sign up by yourself for available courses by Sep. 14th.

 

   ※ Checklist Before Submitting "Tentative Course Registration/Change Form"

1. ★Check if the courses are provided by GSIS. (If the courses are provided by other graduate or undergraduate schools, you need to turn in the form to the administration office where the courses are provided.)

2. ★Check if the courses you want to register do not overlap the time schedule of the courses you've already signed up at Sugang Site.

3. ★Check if you have enough credits left. (You can register up to 12 credits a semester.)

4. Check if you have correctly filled out your personal information such as name, student ID number, major, cell phone number.

5. Check if you have correctly filled out the course information such as course number, lecture number, credit, course title and got the approval from the professor.

6. If you want to sign up for more than two courses, please fill out the form respectively. (e.g. two courses → two forms, three courses → three forms)

7. Submission Deadline: Sep. 14th(M) 5 p.m..

8. The requested courses will be registered from Sep. 8th, so you won't have access to eTL classroom before then.

 

학생 편의 및 대면 접촉 최소화를 위해 지난 1학기에 이어 2020학년도 2학기 역시 수강신청요청서(초안지) 제출이 비대면으로 진행됩니다.

신청 방법은 다음과 같습니다.

  1) 첨부된 신청서를 작성하여 메일에 첨부하고, 교과목 담당 교원에 수강 허가 요청(방문 자제)
  2) 수강을 허가한다는 내용의 메일을 회신받을 경우 양식을 다시 첨부하여 행정실 수업 담당자(seraphim38@snu.ac.kr, 김성욱)에게 이메일로 전달

* 본 양식은 인원이 가득 찬 수업에 수강신청하시는 경우에만 제출이 필요하며, 이외의 경우는 9월 14일까지 자유롭게 신청 및 취소가 가능합니다.

 

초안지 제출 전 필수 체크사항

1. ★국제대학원 개설 과목이 맞는지 (타 대학 개설 과목이라면 해당 대학 행정실로 제출해야 함)

2. ★초안지를 통해 신청하고자 하는 과목의 수업시간이 본인이 수강신청 사이트에서 이미 신청한 다른 과목의 시간대와 중복되지 않는지

3. ★초안지를 통해 신청하고자 하는 과목의 학점만큼 신청가능학점의 여유가 있는지(최대 신청가능학점: 12학점)

4. 신청자의 성명, 학번, 전공 및 연락처를 정확히 기재했는지

5. 교과목번호, 강좌번호, 학점수, 교과목명 등 교과목 정보를 정확히 기재하고 담당교수의 승인을 받았는지

6. 두 개 이상의 강좌를 신청할 경우 각각 다른 용지에 작성 (예: 2강좌 신청 → 초안지 2장 작성, 3강좌 신청 → 초안지 3장 작성 등)

7. 제출기한: 9월 14일 월요일 오후 5

8. 신청강좌는 9월 8일부터 반영되며, 그 전까지 해당 강좌의 eTL 강의실 접근 불가