Thesis Submission in Spring Semester 2019


Official Notice
2019-06-18

Notification for Thesis Submission in the Spring Semester 2019

 

The Second semester of 2018 Graduating Students’ online/offline thesis submission to the library is available as below. Please meet the deadline for the submission of the thesis.

 

1. Electronic copy submission

○ Submission Period (Online) : From the day of completion of the examination process to print copy submission

○ How to Submit: Library Website > Using the Libraries > Thesis Submission > Click on ‘Go to Online Thesis Submission(dCollection)

(http://dcollection.snu.ac.kr/)

 

2. Hard Copy Submission

○ Submission Period (Offline) : 30 Jul. 2019 (TUE) ~ 1 Aug. 2019 (THU), 09:30 ~ 17:00

○ Location : SNU Library Main Bldg.(#62), 2nd Floor Lobby

- Yeongeon Campus graduating students must submit their thesis to Medical Library or Dental Library.

- Thesis submission can be delegated.

○ Required number of copies : Three copies (Master & Doctoral)

- One of the three copies has to be bound with “Thesis and Dissertation Deposit Agreement” and “Certificate of approval” which is signed by all Committee members.(actual signatures and/or seals, not copy)

- The rest two copies are required to include the photocopy of the signed “Certificate of approval”.

(Exclude the “Thesis and Dissertation Deposit Agreement”.)

 

3. Thesis Submission Certificate

○ Hand in the Certificate to the department office after submitting hard copies

- Students who have overdue materials or fines have to return/pay them before they print out the certificate by themselves at: http://dcollection.snu.ac.kr/ > Log in > My Notice > Detail > Click on Submit Confirmation Print.

 

4. Thesis Embargos or Replacement(if necessary) : the request has to be made via the official document of the college/school

  ○ Thesis Embargo Request(Access Restriction for a Certain Period)

- The request has to be made via the official document of the college/school accompanying of the approval proceedings of the Committee of Academic Affairs of the college(school).

 

○ Thesis Replacement Request

- Only students who completed their thesis submission during the aforementioned period can request their thesis replacement under the necessity, such as, personal information changes or errata. The request has to be made via the official document of the college/school.

- Thesis Replacement Request Period : 19 Aug. 2019 (MON) ~ 23 Aug. 2019 (FRI)

- Resubmission Period (Online&Offline) : 26 Aug. 2019 (MON) ~ 30 Aug. 2019 (FRI)

- Location : SNU Library Main Bldg.(#62), 4th Floor Gift&Exchange Office

 

5. Note

○ Thesis Embargo/Replacement Requests are only accepted during the aforementioned periods.

○ Related Forms : Downloadable at Library website > Using the Libraries > Thesis Submission > Click on ‘Download all files regarding Thesis Submission’

 

6. Contact Information

○ Inquiries on Electronic Copy Submission: Digital Library Services

(880-5567/5289, libit@snu.ac.kr)

○ Inquiries on Hard Copy Submission: Gift & Exchange (880-5284, choiys@snu.ac.kr)

 

학위논문 (온라인 & 책자) 제출 안내

 

  • 책자 제출 문의 : 중앙도서관 수서정리과 기증교환실 880-5284, choiys@snu.ac.kr
    온라인 파일 제출 문의 : 중앙도서관 디지털도서관팀 880-5567/5289, libit@snu.ac.kr

학위논문 제출 절차

일정

양식/뷰어 다운로드

1

'학위논문 제본 및 인쇄요령' 및 ‘양식(template)’을 참고하여 논문을 작성합니다.

? 서체, 글씨 크기, 여백 등은 제본 및 파일 변환시의 오류를 줄이기 위한 권장사항입니다.

   

2

아래 포함 여부를 확인하여 온라인 제출용 파일을 준비합니다.

? 파일은 hwp, doc, pdf로 제출 가능합니다.

논문 구성

포함 여부

O: 필수 포함/ △: 선택/ X: 포함 불가

표제지

O

인준지

원문 이용에 대한 동의서

X

초록

O

목차

O

본문

O

참고문헌

O

부록, 색인, 기타

외국어 초록

감사의 글

 

온라인 제출 매뉴얼

3

학위논문을 온라인으로 먼저 제출합니다.

? 제출 기한 이후 온라인 제출 수정 불가합니다.

심사 종료 후

~ 책자논문 제출 전까지

 

4

아래 체크사항을 확인 후 학위논문 책자를 정해진 기간에 도서관으로 제출합니다.

? 기간 내 방문이 어려운 경우 대리 제출 가능합니다.

? 책자 논문 제출 시 제출확인서 발급해드립니다.

2019. 7. 30.(화) ~ 8. 1.(목)

3일간, 9:30 ~ 17:00

 

※ 제출 전 확인사항

 

확인사항

설 명

가. 제출부수

박사 3부, 석사 3부

나. 인준지 포함여부

① 책자 1부 : ‘인준지 원본’ 및 ‘학위논문 원문 이용에 대한 동의서'

반드시 포함

? 동의서를 미포함하여 제본하였을 경우 제출 데스크 옆에 준비된

동의서 작성 후 붙여서 제출

② 나머지 2부에는 '인준지' 사본 포함

? ‘학위논문 원문 이용에 대한 동의서’ 제외

? 동의서를 포함하여 제본하였을 경우 잘라서 제출

다. 온라인 제출 여부 확인

‘학위논문 온라인 제출(dCollection)' 홈페이지에서 온라인 제출 완료 여부 확인

? [제출내역> 논문상태] ’논문제출 접수완료‘ 확인

라. 미반납 도서 및 연체료 확인

중앙대출실에서 대출도서 반납 및 연체료 납부

5

학위논문 공개유보(비공개) 및 책자•파일 교체 문의는 소속 학과(또는 대학) 행정실로 하시기 바랍니다.

? 비공개 및 교체의 경우 소속 대학을 통해 도서관에 공문으로 신청하며, 공문이 접수된 대상자에 한해 처리가 가능합니다.

[공문접수]

2019 8. 19.(월) ~ 23.(목)

 

[교체기간]

2019 8. 26.(월) ~ 30.(금)

 

6

온라인으로 제출한 학위논문은 검수(개인정보 포함여부, 그림•표 누락 등) 한 후 온라인 서비스됩니다. (약 2~3개월 소요)

? 저작권 동의 여부에 따라 학위논문 온라인 서비스가 다르게 제공됩니다.

저작권 동의 정보를 확인하시기 바랍니다. [학위논문 온라인 제출(dCollection)> 제출내역> 논문명 클릭]

저작권 동의

서비스 방법

서비스DB

비고

이용 동의

CCL 동의

O

X

저작권 보호 장치 후 서비스(ezPDF)

? 내용 복사·붙여넣기 금지, 저장한 컴퓨터에서 7일 동안 이용 가능

서울대 도서관, RISS, 네이버

모바일

서비스 불가

O

O

일반 PDF로 서비스

서울대 도서관, RISS, 네이버,S-Space(구글 등)

모바일

서비스 가

2019. 10. 서비스 예정