Course Registration for 2019 Summer Session
1. Subject
: Current students, Students who are taking a leave of absence, Exchange or visting students who were admitted to SNU
2. Schedule
Category |
Date |
Remark |
Preliminary Course Registration |
2019. May 1.(W) ~ May 3.(F), 9:00~18:00 |
|
Course Registration |
2019. May 9.(R) ~ May 10.(F), 9:00~18:00 |
|
2019. May 13.(M) ~ May 15.(W), 9:00~18:00 |
||
1st Submission of "Tentative Course Registration Form" |
2019. May 16.(R), 9:00~18:00 |
|
Announcement of 1st Cancellation of Courses |
2019. May 17.(F) |
|
Course Change Period |
2019. May 20.(M) ~ May 23.(R), 9:00~18:00 |
|
2nd Submission of "Tentative Course Registration Form" |
2019. May 24.(F), 9:00~18:00 |
|
Tuition Bill Printing and Payment |
2019 .May 29.(W) ~ Jun. 3.(M) (1st) |
*If you do not pay tuition fee during the payment period, your registration will be cancelled automatically without personal notice. |
2019. Jun. 7.(F) ~ Jun. 10.(M) (2nd, Final) |
||
Announcement of 2nd Cancellation of Courses |
2019. Jun. 14.(F) |
|
Course Withdrawal Before the Beginning of Summer Session |
2019. Jun. 17.(M) ~ Jun. 24.(N) |
Full Refund |
The beginning of Summer Session |
2019. Jun. 24.(M) |
|
Course Withdrawal After the Beginning of Summer Session |
2019. Jun. 24.(M) ~ 2019. Jul. 5.(F) |
2/3 Refund |
2019. Jul. 6.(S) ~ 2019. Jul. 12.(F) |
1/2 Refund |
|
End of Summer Session |
2019. Aug. 2.(F) |
|
3. Course Registration
1) Maximum credits for registration: 9 credits
2) At: http://sugang.snu.ac.kr (same as the regular semester)
3) Course Withdrawal
① Before the course starts(Jun.17~23): Withdraw the course on-line : Log on at MYSNU → Academic Affairs → Class/Grade → Class → Course Drop (Summer/Winter Session)
② After the course starts(Jun.24~Jul.12): Withdraw the course on-line (same as above) → Print out the form → Get the signature from the lecturing professor → Submit it to the GSIS administration office (140-1, #302)
③ Submission Deadline for Course Withdrawal Form: Jul.12(W) 17:00
4. Tuition Fee
- Theory courses(3-3-0): 40,500 KRW per credit
- Practical courses(3-2-2): 45,500 KRW per credit
(There would be surcharge on lessons which use an outside facility such as bowling, swimming, etc.)
5. Tuition Bill Printing and Payment
1) Period: May 29.(W) ~ Jun. 3.(M)
2) Bank: Any bank (Payment at the bank counter: 09:00 ~ 16:00, Virtual account payment: 09:00 ~ 17:00)
3) Bill Printing: Log on at MYSNU → Academic Affairs → Tuition → Billing Info → Summer/Winter Session Tuition Bill
6. Announcement of Course Cancellation
1) 1st Cancellation Announcement: May 17(F), 2nd Cancellation Announcement: Jun. 14(F)
2) If the courses you signed up were cancelled, ① request a refund or ② change them into other courses which provide same amount of credits.
① How to request for a refund: Apply for it on-line through MYSNU (http://my.snu.ac.kr).
② How to change the courses
* 1st Cancellation Courses: Change them yourselves during Course Change Period. (9:00 ~ 18:00, May 20.(M) ~ May 23.(R))
* 2nd Cancellation Courses: Submit the "Tentative Course Registration Form" to the Office of Academic Affairs(학사과) by Jun. 19(W).
※ You need to register your bank account information to receive a refund on the tuition.
(MYSNU→ Academic Affairs → My Info → Student Info → Modify Personal Info → Type in a bank account under the Personal Info)
7. Refund on Tuition
- Full refund: Jun.17.(M) ~ Jun.23.(N)
- 2/3 refund: Jun.24.(M) ~ Jul.5(F)
- 1/2 refund: Jul.6(S) ~ Jul.12(F)
- No refund: Jul.13(S)~
2019학년도 하계 계절학기 수강신청 안내
1. 수강자격
: 본교 재학생 및 휴학생, 국내·외 타교생 중 학점교류 승인을 받은 학생
※ 2019년 8월 졸업예정자의 경우, 2019학년도 1학기 등록을 한 경우에만 하계 계절학기 수강 후 졸업이 가능. 휴학 중에 계절수업을 통해 졸업요건을 충족하더라도 졸업 불가능
2. 일정
일 정 |
일 시 |
비 고 |
개설교과목 정보 공지 |
2019. 4. 19.(금) |
서울대학교 수강신청 사이트 (http://sugang.snu.ac.kr) |
예비수강신청 |
2019. 5. 1.(수) ~ 5. 3.(금), 9:00~18:00 |
실제 수강신청과는 무관하며, 시스템 숙지를 위한 절차임 |
수강신청 |
2019. 5. 9.(목) ~ 5. 10.(금), 8:00~18:00 |
|
2019. 5. 13.(월) ~ 5. 15.(수), 9:00~18:00 |
||
학과 수강신청 조정(1차) |
2019. 5. 16.(목), 9:00~18:00 |
수강신청정정요청서(초안지)에 교과목 담당 교수의 확인 후 교과목 개설학과에 제출 |
폐강 교과목 공지(1차) |
2019. 5. 17.(금) |
|
수강신청 변경 |
2019. 5. 20.(월) ~ 5. 23.(목), 9:00~18:00 |
|
학과 수강신청 조정(2차) |
2019. 5. 24.(금), 9:00~18:00 |
수강신청정정요청서(초안지)에 교과목 담당 교수의 확인 후 교과목 개설학과에 제출 |
수업료 고지서 출력 및 수업료 납부 |
2019. 5. 29.(수) ~ 6. 3.(월) (1차) |
기간 내 수강료 미납시 수강신청 자동 취소 |
2019. 6. 7.(금) ~ 6. 10.(월) (최종) |
||
폐강 교과목 공지(2차) |
2019. 6. 14.(금) |
|
개강 전 수강신청 취소 |
2019. 6. 17.(월) ~ 6. 23.(일) |
수업료 전액 환불 |
계절수업 개강 |
2019. 6. 24.(월) |
|
개강 후 수강신청 취소 |
2019. 6. 24.(월) ~ 2019. 7. 5.(금) |
수업료 2/3 환불 |
2019. 7. 6.(토) ~ 2019. 7. 12.(금) |
수업료 1/2 환불 |
|
계절수업 종강 |
2019. 8. 2.(금) |
|
성적 입력기간 |
2019. 7. 26.(금) ~ 2019. 8. 9.(금) |
I성적 입력기간 및 별도 정정 기간 없음 |
성적 확인기간 |
2019. 8. 2.(금) ~ 2019. 8. 30.(금) |
|
3. 수강신청
1) 신청가능 학점수: 최대 9학점(국내 타교 학점교류 포함)
2) 방법: 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr)에 로그인하여 강좌검색 후 원하는 과목을 직접 수강신청.
정원이 초과된 강좌를 수강신청해야 할 경우, 해당 과목 담당교수에게 수강가능 여부를 문의한 뒤, 수강신청정정요청서(초안지)를 작성하여 담당교수 서명을 받아 과목 개설학과에 제출
※ 초안지 제출기한
- 1차: 5.17.(금) 17:00까지
- 2차: 5.24.(금) 17:00까지
3) 수강신청 변경: 수강신청 사이트에서 직접 변경
※ 수업료 납부 후에는 교과목 변경이 불가능하며, 폐강된 교과목을 수강신청한 학생은 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 이동 가능
4) 수강신청 취소
① 개강 이전(6.17.~6.23.) : 학사정보 → 수업/성적 → 수업 → ‘계절학기수강취소’ 메뉴에서 직접 수강신청 취소 요청 (※ 담당교수 서명 불필요)
③ 개강 이후(6.24.~7.12.) : 취소신청 후 출력 가능한 수강신청취소원에 해당 교과목 담당교수의 서명을 받은 후 소속 학과(부) 사무실에 제출
4. 수업료
- 이론 과목: 1학점당 40,500원
- 실험/실습/실기 과목: 1학점당 45,500원
※ 볼링, 수영 등 외부시설을 이용한 수업은 장소 사용요금을 별도 부담할 수 있음
5. 고지서 출력 및 수강료 납부
1) 기간 : 2019. 5. 29.(수) ~ 6. 3.(월)
2) 수납은행 : 전 은행(창구납부 9:00~16:00, 가상계좌납부 9:00~17:00)
3) 고지서 출력 : 포털 mySNU → 학사정보 → 등록 → 고지서/내역조회 → 계절학기고지서
6. 폐강 관련
1) 공지일시 : 1차(5.18.(금)), 2차(6.14.(금))
2) 폐강된 교과목을 수강신청한 경우 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 변경 가능
- 환불 : 포털 mySNU → 학사정보 → 나의정보 → 종합정보 → 개인정보수정에 입력된 계좌번호로 자동 환불
※ 계좌번호 반드시 입력 요망
- 변경 : 1차 폐강과목은 수강신청 변경 기간(5.20.~5.23.)에 인터넷으로 직접 변경, 2차 폐강과목은 수강신청정정요청서(초안지)를 6.19.(수)까지 학사과에 제출하여 변경처리
붙임 1. 2019학년도 하계 계절학기 수강신청 안내
2. 2019학년도 하계 계절학기 수강신청 매뉴얼
3. 수강신청 부정행위 관련 알림