Course Registration for Spring 2018 (2018학년도 1학기 수강신청 안내)


Official Notice
2018-01-15

1. Period and Subject

Category

Date

Time

ID Number

Subject

Preliminary Course Registration For Current students

Jan.19(Fri.) ~ Jan.23(Tue.)

(Except Sat., Sun.)

09:00~18:00

All

Current Students

(Except domestic exchange students)

Course Registration For Current students

Jan.25(Thur.)

07:00~16:00

Even*

Current Students

(Except domestic exchange students)

Jan.26(Fri.)

07:00~16:00

Odd*

Current Students

(Except domestic exchange students)

Jan.29(Mon.)

07:00~16:00

All

Current Students

Jan.30(Tue.), 31(Wed.)

09:00~16:00

All

Current Students

Preliminary Course Registration For Freshmen

Feb.13(Tue.) ~ Feb.14(Wed.)

09:00~18:00

All

Freshmen

Course Registration For Freshmen

Feb.20(Tue.) ~ Feb.23.(Fri.)*

09:00~16:00

All

Freshmen

Course Registration Modification

Mar.2(Fri.) ~ Mar.8(Thur.)

(Except Sat., Sun.)

09:00~18:00

All

All Students

Additional

Course Registration

Mar.9(Fri.) ~ Mar.12(Mon.)

09:00~18:00

All

All Students

Course Withdrawal

Mar.9(Fri.) ~ Apr.19(Thur.)

24 hours

All

All Students

* Student ID number ending with even or odd number

 

2. Place: Any internet-accessible computers  

3. Procedures
:
Thoroughly going through Course Information Book and Official notices →  Register by yourself through internet

4. Accessing Address: http://sugang.snu.ac.kr

5. How to change the password:  Access http://sugang.snu.ac.kr → log-in → Click "ID Search / Password Modification"

6. Directions
 Course registration, modification or cancellation should be done at each period.

  During the course registration and adjustment period, you can add and drop courses directly through the course registration website; in the case that the class is already full, you can submit the “Tentative Course Registration Form” during the course adjustment period to the administration office of the department in which the course is offered.

  Master’s students may take up to 6 credits in undergraduate courses after consulting with the GSIS Administration Office and receiving permission from the program chair (professor) or academic advisory professor

In the case that you register for courses both at SNU GSIS and at other domestic universities in a semester, keep in mind that the credits at SNU GSIS and credits at other domestic universities combined cannot exceed 12 credits (4 courses).

  If you are expecting coursework completion, you should NOT register courses.

 Those who have NOT completed cousework and have taken 4 or more semesters have to register 1 or more credits. If you don't register any courses or your registered credits after course cancellation are 0, you will be expelled from school.

  Enrolling in overlapping classes is prohibited, but in case of need, you can submit the Overlapping Course Registration Form to the Office of Academic Affairs (University Headquarters) with the permission of the professor.

Make sure submit "Tentative Course Registration(Change) Form" to the GSIS Administration Office (140-1, #302) by Mar.8 (Thur.) 5 p.m..

Those who take less than 9 credits (excluding "Dissertation Research") will be excluded from scholarship beneficiary for the next semester.

 

 

1. 일정 및 대상

구분

날짜

시간

대상학번

대상학생

재·휴학생

예비수강신청

1.19.(금) ~ 1.23.(화)

(공휴일 제외)

09:00~18:00

전체학번

재·휴학생

(국내교류학생 제외)

재·휴학생

수강신청

1.25.()

07:00~16:00

짝수학번*

재·휴학생

(국내교류학생 제외)

1.26.()

07:00~16:00

홀수학번*

재·휴학생

(국내교류학생 제외)

1.29.()

07:00~16:00

전체학번

재·휴학생

1.30.(), 1.31.()

09:00~16:00

전체학번

재·휴학생

신·편입생

예비수강신청

2.13.(화) ~ 2.14.(수)

09:00~18:00

전체학번

신·편입생

신·편입생

수강신청

2.20.() ~ 2.23.()*

09:00~16:00

전체학번

신·편입생

수강신청변경

3.2.() ~ 3.8.()

(공휴일 제외)

09:00~18:00

전체학번

전체 학생

학과(부)

수강신청조정

3.9.() ~ 3.12.()

09:00~18:00

전체학번

전체 학생

수강신청 취소

3.9.(금) ~ 4.19.(목)

24시간

전체학번

전체 학생

※ 대상학생의 ‘홀수학번’, ‘짝수학번’은 학번 가장 마지막 숫자의 홀·짝 여부에 따른 것임. 휴학 등으로 인해 과거 성적 취득내역이 없는 학생은 신입생으로 간주되어 신입생 일정을 따름

2018학년도에는 수강신청 1일차에 짝수학번 먼저 수강신청을 진행하며, ·편입생 수강신청은 신입생 특별시험 발표일정을 고려하여 4일간 진행

 

2. 장소: 인터넷이 연결된 컴퓨터

3. 수강신청 절차: 수강편람 및 안내문 숙지 → 인터넷으로 직접 신청

4. 수강신청 사이트: http://sugang.snu.ac.kr
※ 비정상적인 방법으로 수강신청을 시도할 경우는 이후 30분간 접속을 할 수 없으며, 개인정보 보호를 위해 수강신청 완료 후 즉시 로그아웃할 것

5. 수강신청 사이트 비밀번호 변경방법
가. 포털 mySNU(http://my.snu.ac.kr) 로그인 → 학사행정 → 나의정보 → 개인정보수정 →수강신청 비밀번호 변경
나. 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr) 로그인 → 수강신청인적정보 → 비밀번호 변경
※ 개인정보 보호를 위해 신입생은 반드시 비밀번호를 변경하시기 바랍니다.

6. 유의사항
○ 교과목 수강신청, 변경 및 취소 등은 반드시 해당 기간 내 실시되어야 함

  수강신청기간 및 변경기간 동안에는 인터넷으로 직접 과목 신청 및 삭제를 할 수 있으며, 정원초과 등의 사유가 있을 경우 학과(부) 수강신청조정기간 내에 수강신청정정요청서를 교과목 개설학과(부)에 제출

  대학원 석사과정생은 6학점까지 학부 과목 수강 가능 (해당 과목 수강가능 여부를 반드시 소속 대학에 문의하여 학과장 또는 전공주임 교수 승인 후 수강신청할 것)

 국내 타대학 학점교류와 본교 수업 수강을 병행할 경우 본교 및 타교 수강신청 학점수의 합이 단과대학별로 규정된 수강신청 가능 학점을 초과하지 않도록 유의

○ 대학원 수료가 확정된 자는 수강신청을 하지 않아야 하며, 임의로 수강신청을 하면 일괄 취소처리 대상이 될 수 있음. 수강신청이 반드시 필요한 경우 지도교수 및 소속학과 승인을 거쳐야 함

○ 수업연한초과자는 반드시 1학점 이상 수강신청하여야 하며, 수강신청을 하지 않거나 수강신청 취소후 잔여학점이 0학점이 되는 경우 제적처리됨

  수업시간이 중복되게 수강신청을 할 수 없으며, 부득이하게 중복수강을 해야 할 경우 해당 교과목 담당교수의 허가를 득한 중복수강요청서본부 학사과에 제출

○ 국제대학원 개설 과목에 대한 초안지(수강신청(정정)요청서)는 3월 8일 목요일 오후 5시까지 국제대학원 행정실(140-1동 302호)로 제출이 완료되어야 함

○ "대학원 논문연구" 과목을 제외하고 학기 취득학점이 9학점 미만인 학생은 다음 학기 장학금 수혜 대상에서 제외됨

 

※ 첨부파일

1. 2018학년도 1학기 수강신청 안내문 1부

2. 2018년도 1학기 수강신청 매뉴얼 1부

3. 수강신청 부정행위 관련 알림

4. 수강신청(정정) 요청서 서식 1부_ Tentative Course Registration(Change) Form