Course Registration for 2017 Winter Session (2017학년도 동계 계절학기 수강신청 안내)


Official Notice
2017-10-19

Course Registration for 2017 Winter Session

1. Subject

: Current students, Students who are taking a leave of absence, Exchange or visting students who were admitted to SNU

2. Schedule


3. Course Registration
1) Maximum credits for registration: 6 credits
2) At: http://sugang.snu.ac.kr (same as the regular semester)
3) Course Withdrawal
 ① Before the course starts(Dec.15~21): Withdraw the course on-line : Log on at MYSNU → Academic Affairs → Class/Grade → Class → Course Drop (Summer/Winter Session)
 ② After the course starts(Dec.22~Jan.10,2018): Withdraw the course on-line (same as above) → Print out the form → Receive the signature from the lecturing professor → Submit it to the GSIS administration office (140-1, #302)
 ③ Submission Deadline for Course Withdrawal Form: 17:00, Jan.10(W), 2018

4. Tuition Fee
- Theory courses(3-3-0): 40,500 KRW per credit
- Practical courses(3-2-2): 45,500 KRW per credit
(There would be surcharge on lessons which use an outside facility such as bowling, swimming, etc.)

5. Tuition Bill Printing and Payment
1) Period: (1st) Nov.22(W) ~ Nov.28(T), (2nd) Dec.6(W) ~ Dec.8(F)
2) Bank: Any bank (Payment at the bank counter: 09:00 ~ 16:00, Virtual account payment: 09:00 ~ 17:00)
3) Bill Printing: Log on at MYSNU → Academic Affairs → Tuition → Billing Info → Summer/Winter Session Tuition Bill

6. Announcement of Course Cancellation
1) 1st Cancellation Announcement: Nov.13(M), 2nd Cancellation Announcement: Dec.11(M)
2) If the courses you signed up were cancelled, ① request a refund or ② change them into other courses which provide same amount of credits.
 ① How to request for a refund: Apply for it on-line through MYSNU (http://my.snu.ac.kr).
 ② How to change the courses
  * 1st Cancellation Courses: Change them yourselves during Course Change Period. (9:00 ~ 18:00, Nov.15(W) ~ Nov.17(F))
  * 2nd Cancellation Courses: Submit the "Tentative Course Registration Form" to the Office of Academic Affairs(학사과).
※ You need to register your bank account information to receive a refund on the tuition.
(MYSNU→ Academic Affairs → My Info → Student Info → Modify Personal Info → Type in a bank account under the Personal Info)

7. Refund on Tuition
- Full refund: Dec.15(F) ~ Dec.21.(R)
- 2/3 refund: Dec.22.(F) ~ Jan.3(W)
- 1/2 refund: Jan.4(R) ~ Jan.10(W)
- No refund: Jan.11(R)~



2017학년도 동계 계절학기 수강신청 안내


1. 수강자격
: 본교 재학생 및 휴학생, 국내·외 타교생 중 학점교류 승인을 받은 학생
※ 2018년 2월 졸업예정자의 경우, 2017학년도 2학기 등록을 한 경우에만 동계 계절학기 수강 후 졸업이 가능. 휴학 중에 계절수업을 통해 졸업요건을 충족하더라도 졸업 불가능

2. 일정


3. 수강신청
1) 신청가능 학점수: 최대 6학점(국내 타교 학점교류 포함)
2) 방법: 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr)에 로그인하여 강좌검색 후 원하는 과목을 직접 수강신청.
정원이 초과된 강좌를 수강신청해야 할 경우, 해당 과목 담당교수에게 수강가능 여부를 문의한 뒤, 수강신청정정요청서(초안지)를 작성하여 담당교수 서명을 받아 과목 개설학과에 제출
※ 초안지 제출기한
 - 1차: 11.8.(수) 17:00까지
 - 2차: 11.17.(금) 17:00까지
3) 수강신청 변경: 수강신청 사이트에서 직접 변경
※ 수업료 납부 후에는 교과목 변경이 불가능하며, 폐강된 교과목을 수강신청한 학생은 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 이동 가능
4) 수강신청 취소
 ① 개강 이전(12.15~12.21.) : 학사정보 → 수업/성적 → 수업 → ‘계절학기수강취소’ 메뉴에서 직접 수강신청 취소 요청 (※ 담당교수 서명 불필요)
 ③ 개강 이후(12.22.~2018.1.10.) : 취소신청 후 출력 가능한 수강신청취소원에 해당 교과목 담당교수의 서명을 받은 후 소속 학과(부) 사무실에 제출

4. 수업료
- 이론 과목: 1학점당 40,500원
- 실험/실습/실기 과목: 1학점당 45,500원
※ 볼링, 수영 등 외부시설을 이용한 수업은 장소 사용요금을 별도 부담할 수 있음


5. 고지서 출력 및 수강료 납부
1) 기간 : (1차) 2017. 11. 22.(수) ~ 11. 28.(화), (2차) 2017. 12. 6.(수) ~ 12. 8.(금)
2) 수납은행 : 전 은행(창구납부 9:00~16:00, 가상계좌납부 9:00~17:00)
3) 고지서 출력 : 포털 mySNU → 학사정보 → 등록 → 고지서/내역조회 → 계절학기고지서

6. 폐강 관련
1) 공지일시 : (1차) 11.13.(월), (2차) 12.11.(월)
2) 폐강된 교과목을 수강신청한 경우 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 변경 가능
 - 환불 : 포털 mySNU → 학사정보 → 나의정보 → 종합정보 → 개인정보수정에 입력된 계좌번호로 자동 환불
   ※ 계좌번호 반드시 입력 요망
 - 변경 : 1차 폐강과목은 수강신청 변경 기간에 인터넷으로 직접 변경, 2차 폐강과목은 수강신청정정요청서(초안지)를 학사과에 제출하여 변경처리


붙임  1. 2017학년도 동계 계절학기 수강신청 안내
          2. 2017학년도 동계 계절학기 수강신청 매뉴얼
          3. 수강신청 부정행위 관련 알림