Printing and Submission of Thesis (PDF File & Binding Thesis)


Official Notice
2016-12-15

Guideline for Thesis Submission (Online PDF & Printed Binding Thesis)

 

Date

Submission Process

Notes

~ mid. Jan 2017

Write academic thesis referring to the guideline for thesis binding and printing method

Guide for font types, font sizes, margins is recommendations to reduce errors occurring while binding and making file conversions

Thesis Examination ~ Jan 31st 2017 (Tue.)  

Preparation of PDF file – for online submission

l  Thesis Components (Mandatory): cover page, abstract, table of contents, body, reference, appendix, index, abstract in foreign language(s) other than English (if needed)

l  Non – Thesis components (Optional): stamp page (optional), consent form for citation, letter of thanks

Submission of PDF ver. of thesis

l  http://library.snu.ac.kr -> “Using the Libraries” -> “Thesis Submission”-> “학위논문온라인제출바로가기

l  Able to modify to “unauthorized” status after the submission of PDF ver.

l  Unable to modify after submitting printed ver. and receiving confirmation slip for submission

Feb 1st 2017 (Wed.) ~ Feb. 3rd (Fri.)

[Submission of printed ver. of thesis]

       Confirmation for online submission

Confirmation of online submission via ‘academic thesis online submission’ webpage

       Confirmation of late charge, any non-returned books from SNU Central Library

Payment for late charge should be made to central delivery room in SNU Central Library and completion of return commitment form

       Submission of 1 copy of academic thesis

l  Including stamp page, consent form for citation

In case consent form is not included, please complete the consent form prepared on the submission desk (students may hand-write the form)

       Submission of 2 copies of academic thesis

l  Excluding the consent form for thesis citation

In case binding has been made including the consent form, please detach the form before submitting the thesis copies

l  May exclude letter of thanks (optional)

       Submission of 1 copy of academic thesis & submission of confirmation form for online submission

Submit them to GSIS Administrations Office

~Feb. 24th (Fri.)

Application for deferral of public opening of academic thesis (optional): Phd.

Submit the form to GSIS Administrations Office (optional)

 

일정

제출절차

참고사항

~ 2017.1.중순

학위논문 제본 및 인쇄요령’ 및 ‘양식(Template)’을 참고하여 논문을 작성

▶서체, 글씨 크기, 여백 등은 제본 및 파일 변환시의 오류를 줄이기 위한 권장사항임

논문심사종료~

2017.1.31.()

온라인 (PDF) 제출용 파일 준비

▶논문구성포함 : 표제지, 초록, 목차, 본문, 참고문헌, 부록, 색인, 기타 외국어초록

▶논문구성제외 : 인준지(제출자 선택사항), 원문 이용에 대한 동의서, 감사의 글

학위논문 온라인 (PDF) 파일 제출

http://library.snu.ac.kr→ "도서관서비스" → "학위논문제출"→ "학위논문 온라인제출 바로가기“

온라인 파일 제출 완료시 ‘미승인’상태로 수정 가능함

인쇄 논문 제출시 제출확인서가 발급되고, ‘승인’ 처리 되므로 이후 수정은 불가능함

2017.2.1.() ~

2.3()

[인쇄본논문제출]

 

① 온라인논문 제출여부 확인

‘학위논문 온라인 제출’ 홈페이지를 통해 온라인 제출완료 여부 확인

② 연체료, 미반납 도서 확인

중앙대출실에서 연체료 납부 및 반납확약서 작성

③ 학위논문 원본 1부 제출

▶‘인준지’, 학위논문 원문 이용에 대한 동의서’ 포함하여 제출

-동의서를 미포함하여 제출하였을 경우: 제출데스크 옆에 준비된 동의서 양식을 수 기로 작성하여 붙여서 제출

④ 학위논문 복사본 2부 제출

▶‘학위논문 원문 이용에 대한 동의서’ 제외

-동의서를 포함하여 제본하였을 경우 잘라서 제출

▶‘감사의 글’ 제외 가능(제출자 선택사항)

⑤ 학위논문 복사본 1부, 온라인제출확인서 제출

국제대학원 행정실에 제출함

2017.2.24.(금)까지

학위논문 공개유보(비공개) 희망자 신청 : 박사학위

국제대학원 행정실에 신청서 제출함(희망자의 경우)