Guideline for Thesis Submission (Online PDF & Printed Binding Thesis)
Date |
Submission Process |
Notes |
~ mid. Jan 2017 |
Write academic thesis referring to the guideline for thesis binding and printing method |
Guide for font types, font sizes, margins is recommendations to reduce errors occurring while binding and making file conversions |
Thesis Examination ~ Jan 31st 2017 (Tue.) |
Preparation of PDF file – for online submission |
l Thesis Components (Mandatory): cover page, abstract, table of contents, body, reference, appendix, index, abstract in foreign language(s) other than English (if needed) l Non – Thesis components (Optional): stamp page (optional), consent form for citation, letter of thanks |
Submission of PDF ver. of thesis |
l http://library.snu.ac.kr -> “Using the Libraries” -> “Thesis Submission”-> “학위논문온라인제출바로가기” l Able to modify to “unauthorized” status after the submission of PDF ver. l Unable to modify after submitting printed ver. and receiving confirmation slip for submission |
|
Feb 1st 2017 (Wed.) ~ Feb. 3rd (Fri.) |
[Submission of printed ver. of thesis] |
|
① Confirmation for online submission |
Confirmation of online submission via ‘academic thesis online submission’ webpage |
|
② Confirmation of late charge, any non-returned books from SNU Central Library |
Payment for late charge should be made to central delivery room in SNU Central Library and completion of return commitment form |
|
③ Submission of 1 copy of academic thesis |
l Including stamp page, consent form for citation In case consent form is not included, please complete the consent form prepared on the submission desk (students may hand-write the form) |
|
④ Submission of 2 copies of academic thesis |
l Excluding the consent form for thesis citation In case binding has been made including the consent form, please detach the form before submitting the thesis copies l May exclude letter of thanks (optional) |
|
⑤ Submission of 1 copy of academic thesis & submission of confirmation form for online submission |
Submit them to GSIS Administrations Office |
|
~Feb. 24th (Fri.) |
Application for deferral of public opening of academic thesis (optional): Phd. |
Submit the form to GSIS Administrations Office (optional) |
일정 |
제출절차 |
참고사항 |
~ 2017.1.중순 |
학위논문 제본 및 인쇄요령’ 및 ‘양식(Template)’을 참고하여 논문을 작성 |
▶서체, 글씨 크기, 여백 등은 제본 및 파일 변환시의 오류를 줄이기 위한 권장사항임 |
논문심사종료~ 2017.1.31.(화) |
온라인 (PDF) 제출용 파일 준비 |
▶논문구성포함 : 표제지, 초록, 목차, 본문, 참고문헌, 부록, 색인, 기타 외국어초록 ▶논문구성제외 : 인준지(제출자 선택사항), 원문 이용에 대한 동의서, 감사의 글 |
학위논문 온라인 (PDF) 파일 제출 |
http://library.snu.ac.kr→ "도서관서비스" → "학위논문제출"→ "학위논문 온라인제출 바로가기“ 온라인 파일 제출 완료시 ‘미승인’상태로 수정 가능함 인쇄 논문 제출시 제출확인서가 발급되고, ‘승인’ 처리 되므로 이후 수정은 불가능함 |
|
2017.2.1.(수) ~ 2.3(금) |
[인쇄본논문제출] |
|
① 온라인논문 제출여부 확인 |
‘학위논문 온라인 제출’ 홈페이지를 통해 온라인 제출완료 여부 확인 |
|
② 연체료, 미반납 도서 확인 |
중앙대출실에서 연체료 납부 및 반납확약서 작성 |
|
③ 학위논문 원본 1부 제출 |
▶‘인준지’, ‘학위논문 원문 이용에 대한 동의서’ 포함하여 제출 -동의서를 미포함하여 제출하였을 경우: 제출데스크 옆에 준비된 동의서 양식을 수 기로 작성하여 붙여서 제출 |
|
④ 학위논문 복사본 2부 제출 |
▶‘학위논문 원문 이용에 대한 동의서’ 제외 -동의서를 포함하여 제본하였을 경우 잘라서 제출 ▶‘감사의 글’ 제외 가능(제출자 선택사항) |
|
⑤ 학위논문 복사본 1부, 온라인제출확인서 제출 |
국제대학원 행정실에 제출함 |
|
2017.2.24.(금)까지 |
학위논문 공개유보(비공개) 희망자 신청 : 박사학위 |
국제대학원 행정실에 신청서 제출함(희망자의 경우) |