2016학년도 2학기 대학원과정 장학금 신청 안내 (Scholarship Application)


Official Notice
2016-05-16

[Fall Semester of 2016 Scholarship Application]

1. Who can apply:
A. Those who will be enrolled for Fall semester, 2016
B. Those who will return for Fall semester, 2016
C. Freshman for Spring semester, 2016
    (Contact to the Admin Office. after announcement of the admissions)

2. Period:   May 27(F) ~ June 13(M)

3. How to apply:
- Log in to the SNU Portal(http://my.snu.ac.kr) -> Academic affairs -> Scholarships -> Apply/See status -> Apply for Scholarship -> Select a Scholarship among Available Student Services/Activities -> Fill out the form -> Apply -> Print out the form and get advisor's signature -> submit the form to admin. office

4. Submission of reference documents (family finances difficulties):
   Those who want to submit reference documents submit it to the admin office. It will be referred.

[Example of Submission Documents]
- The certificate of payment of medical insurance premium of protector(parents) or a copy of the certificate of the contract of a lease or monthly rent or the documents that can be proved family finances difficulties.

* Those who don't apply for scholarship are not eligible to receive all scholarships.
* Please fill out the forms specifically regarding your economic status or family conditions.
* Those who recieve scholarship outside GSIS should write down the name of the scholarship in the [Reason for applying for scholarship] section of the form.
* Those who did not enrolled last semester and planning to enroll Fall semester should fill out the attached file and submit it to the administration office.
* Scholarship may be cancelled if the documents are proven to be inaccurate.

[2016학년도 2학기 장학금 신청 안내]

1. 신청대상:
A. 2016학년도 1학기에 장학금을 받고자 하는 대학원 재학생, 신입생, 유학생 등 등록대상자
B. 휴학생 중 직전학기 미등록자로서 2016학년도 1학기 복학예정자 포함
C. 대학원 전기신입생(예정자)은 합격자 발표 후 학과사무실로 문의

2. 신청기간 및 서류제출기간:   5. 27.(금) ~ 6. 13.(월)

3. 신청방법: 서울대 포털마이스누 접속(http://my.snu.ac.kr)-> 학사정보 -> 장학 -> 신청/현황 -> 장학신청 -> 신청가능 목록에서 해당 장학을 선택하여 신청서 작성 후 신청버튼 클릭 -> 출력 후 지도교수 확인받아 증빙 서류와 함께 행정실에 제출

4. 관련서류 제출(가계곤란):  서류 제출 여부는 선택사항이며 제출된 서류는 각종 장학금 선정  참고할 예정임

<가계곤란자 소득 증빙 관련 보호자 서류 예시>는 첨부파일 참고. 

* 장학금 신청을 하지 않은 학생은 교내·외 모든 장학금 지급대상에서 제외됨
* 장학금 신청사유에는 경제 사정이나 가족사항 등을 구체적으로 기재 바람
* 교외장학생으로 선발되어 장학금 수혜를 받고 있는 경우는 [장학금 지원 필요 사유]란에 받고있는 장학금 명칭 기재
* 전 학기 미등록자로 2학기 복학예정자 및 대학원 신입생 경우 붙임[장학선정신청서]를 작성하여 관련 서류와 함께 소속대학(원) 학과사무실에 제출
* 입력내용이 사실과 다른 점이 발견될 시에는 장학지원이 취소 될 수 있음