2015 Winter, Course Registration Schedule


Official Notice
2015-11-04

2015 Winter, Course Registration Schedule.

1. Qualification for Course Registration

Enrolled students, Stuents on a leave of absense, or Students who are allowed credit exchange in other univerities.

※ In case of students who will graduate in Feburary 2016, only who have registered for 2nd semester 2015 can register winter course. Even though students who is on a leave of absense take register course and are qualified for graduation, they cannot graduate in Feburary 2016.


2. Schedule for Course Registration

Schedule

Date

 

Notice for
Winter Course

2015. 10. 23.(F)

SNU Sugang Website
(http://sugang.snu.ac.kr)

Preliminary trial period
for course registration

2015. 11. 2.(M) ~ 11. 4.(W),

9:00~18:00

 

Course Registration

2015. 11. 5.(T) ~ 11. 6.(F),

8:00~18:00

 

2015. 11. 9.(M) ~ 11. 11.(W),

9:00~18:00

Adjusting Period for Courses
by Departments (1st round)

2015. 11. 12.(T), 9:00~23:59

Please fill in Tentative Course
Registration (Change) Form
and submit to SNU GSIS
Administration Office

Announcement of
course cancellation (1st round)

2015. 11. 16.(M)

 

Course Change Period

2015. 11. 18.(W) ~ 11. 20.(F),

9:00~18:00

 

Adjusting Period for Courses
by Departments (2nd round)

2015. 11. 20.(F), 9:00~23:59

Please fill in Tentative Course
Registration (Change) Form
and submit to SNU GSIS
Administration Office

2015. 11. 23.(M), 9:00~15:00

Tuition bill printing and Payment

2015. 11. 24(T) ~ 11. 30(M)

Please pay via bank or 
virtual account payment

Announcement of
course cancellation (2nd round)

2015. 12. 7.(M)

 

Course withdrawal
before course starts

2015. 12. 15.(T) ~ 12. 21.(M)

Full refund

Beginning of Winter course

2015. 12. 22.(T)

 

Course withdrawal 
after course starts

2015. 12. 22.(T) ~ 2016. 1. 4.(M)

2/3 refund

2016. 1. 5.(T) ~ 2016. 1. 8.(F)

1/2 refund

End of Winter Course

2016. 1. 25.(M)

 

Period for Grade Input

2016. 1. 21.(T) ~ 2016. 2. 1.(M)

 

Period for Grade Check

2016. 1. 21.(T) ~ 2016. 2. 29.(M)

 

 

3. Notice for Course Registration

 

-Students can register maximum 6 credits for winter course.

 

- Please register winter course via SNU Sugang Website  (http://sugang.snu.ac.kr).

- Students who would like to register course which is already full, please ask a professor who condutes course.
Then, please fill in 'Tentative Course Registration (Change) Form' and submit to SNU GSIS Administration Office.


※ It is unpossible to change course after payment for course.
Students who register cancelled course can get full refund or take other courses 

 

- Way for Course Withdrawal

 

 

Before course starts (12. 15.~12. 21.) : Academic Affairs → Class/Grade → Class → ‘Course Drop (Summer/Winter Session)’

 

After course starts(12. 22.~1. 8.) : Apply for Course Drop → print out the form → Get signature from professor who conducts course → Submit to SNU GSIS Administration Office

- Theory Course: 40,500 won per course

 

 

- Practical Course: 45,500 won per course

 


5. Tuition bill printing and Payment


- Period : 2015. 11. 24(T) ~ 11. 30(M)

 

- Bank : Any bank(Payment at the bank counter: 09:00 ~ 16:00, Virtual account payment: 09:00 ~ 17:00)
- Bill printing: MySnu (http://my.snu.ac.kr)
    ※ Sign in → Academic Affairs → Tuition → Billing Info → Summer/Winter Session Tuition Bill6. 폐강 관련

 

 


- Refund : Log in SNU My SNU- Academic Affairs – My Information – Modify Personal Information

 

※ Please inout your bank account

 

 

  
1. 수강자격

본교 재학생 및 휴학생, 국내타교생 중 학점교류 승인을 받은 학생

※ 2016년 2월 졸업예정자의 경우, 2015학년도 2학기 등록을 한 경우에만

동계계절학기 수강 후 졸업이 가능. 휴학 중에 계절수업을 통해 졸업요건을

충족하더라도 졸업 불가능

-해외타교생 중 학점교류 승인을 받은 학생 : 국제협력본부를 통하여 신청

2. 일정 안내

일 정

일 시

비 고

동계계절학기 개설교과목

정보 공지

2015. 10. 23.(금)

서울대학교 수강신청 사이트

(http://sugang.snu.ac.kr)

예비수강신청

2015. 11. 2.(월) ~ 11. 4.(수),

9:00~18:00

실제 수강신청과는 무관하며,

시스템 숙지를 위한 절차임

수강신청

2015. 11. 5.(목) ~ 11. 6.(금),

8:00~18:00

공휴일 제외

2015. 11. 9.(월) ~ 11. 11.(수),

9:00~18:00

학과 수강신청 조정(1차)

2015. 11. 12.(목), 9:00~23:59

수강신청정정요청서(초안지)에

교과목 담당 교수의 확인 후

교과목 개설학과에 제출

폐강 교과목 공지(1차)

2015. 11. 16.(월)

 

수강신청 변경

2015. 11. 18.(수) ~ 11. 20.(금),

9:00~18:00

 

학과 수강신청 조정(2차)

2015. 11. 20.(금), 9:00~23:59

수강신청정정요청서(초안지)에

교과목 담당 교수의 확인 후

교과목 개설학과에 제출

2015. 11. 23.(월), 9:00~15:00

수업료 고지서 출력 및

수업료 납부

2015. 11. 24(화) ~ 11. 30(월)

은행 방문 또는 가상계좌 이용

폐강 교과목 공지(2차)

2015. 12. 7.(월)

 

개강 전 수강신청 취소

2015. 12. 15.(화) ~ 12. 21.(월)

수업료 전액 환불

동계계절학기 개강

2015. 12. 22.(화)

 

개강 후 수강신청 취소

2015. 12. 22.(화) ~ 2016. 1. 4.(월)

수업료 2/3 환불

2016. 1. 5.(화) ~ 2016. 1. 8.(금)

수업료 1/2 환불

동계계절학기 종강

2016. 1. 25.(월)

 

성적 입력기간

2016. 1. 21.(목) ~ 2016. 2. 1.(월)

I성적 입력기간 및 별도 정정

기간 없음

성적 확인기간

2016. 1. 21.(목) ~ 2016. 2. 29.(월)

 


※ 2015학년도 동계계절학기 수강신청(11월 초)이 2학기 성적입력(12월 말)보다 먼저

진행되므로, 재수강 자격제한(C+ 이하)에 의해 학사과정 학생은 2학기에 수강중인

교과목을 동계계절학기에 재수강 목적으로 수강신청할 수 없습니다.


3. 수강신청 안내

- 수강신청 가능 학점 수 : 최대 6학점


-수강신청 방법

① 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr)에 로그인


※ 학번이나 비밀번호를 모를 경우 ‘학번찾기/비밀번호초기화’ 메뉴에서

학번 조회 및 비밀번호 재생성 가능


※ 개인정보보호법 개정에 의하여 주민등록번호에 기반한 비밀번호 초기화가 불가능한 관계로, 비밀번호는 임의 초기화되어 학생 연락처로 발송됨.

서울대학교 포털 mySNU(http://my.snu.ac.kr) - 학사행정 나의정보

종합정보 개인정보수정 또는 수강신청 홈페이지(http://sugang.snu.ac.kr) - 수강신청인적정보에서 수강신청 비밀번호를 직접 변경할 수 있으며,

mySNU 개인정보 항목에 연락처 및 이메일 주소를 반드시 저장 요망


② 강좌검색 후 원하는 과목을 직접 수강신청


③ 정원이 초과된 강좌를 수강신청해야 할 경우, 해당 교과목 개설학과 또는

담당 교수/강사에게 수강 가능 여부를 문의한 뒤 본 안내문에 첨부된

수강신청정정요청서(초안지)를 작성하여 교과목 개설학과에 제출


- 수강신청 변경 방법 : 수강신청 기간과 동일하게 인터넷으로 직접 변경


※ 수업료 납부 후에는 교과목 변경이 불가능하며, 폐강된 교과목을 수강신청한 학생은

전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 이동 가능

- 수강신청 취소 방법

개강 이전(12. 15.~12. 21.) : 학사행정 → 수업/성적 → 수업 → ‘계절학기

수강취소’ 메뉴에서 직접 수강신청 취소 신청

개강 이후(12. 22.~1. 8.) : 취소신청 후 출력 가능한 수강신청취소원에 해당

교과목 담당교수의 승인을 받은 후 서울대 소속 학과(부)사무실에 제출


4. 수업료

- 이론과목: 1학점당 40,500원

- 실험/실습/실기과목: 1학점당 45,500원

※ 볼링, 수영 등 외부시설을 이용한 수업은 장소사용요금을 별도 부담할 수 있음


5. 고지서 출력 및 수강료 납부

-기간 : 2015. 11. 24(화) ~ 11. 30(월)

-수납은행 : 전 은행(창구납부 9:00~16:00, 가상계좌납부 9:00~17:00)

-고지서 출력 : mySNU - 학사행정 → 등록 → 고지서/내역조회 → 계절학기고지서


6. 폐강 관련

-공지일시 : 1차(11.16.(월)), 2차(12.7.(월))

-폐강된 교과목을 수강신청한 경우 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는

타 교과목으로 이동 가능

- 환불 : 서울대학교 포털 마이스누(http://my.snu.ac.kr) 학사정보 – 나의정보 –

종합정보 – 개인정보수정에 입력된 계좌번호로 자동 환불


※ 계좌번호 반드시 입력 요망

- 변경 : 1차 폐강과목은 수강신청 변경 기간에 인터넷으로 직접 변경,

2차 폐강과목은 수강신청정정요청서(초안지)를 12. 9.(수)까지 학사과에

제출하여 변경처리