2015 Winter, Course Registration Schedule.
1. Qualification for Course Registration
Enrolled students, Stuents on a leave of absense, or Students who are allowed credit exchange in other univerities.
※ In case of students who will graduate in Feburary 2016, only who have registered for 2nd semester 2015 can register winter course. Even though students who is on a leave of absense take register course and are qualified for graduation, they cannot graduate in Feburary 2016.
2. Schedule for Course Registration
Schedule |
Date |
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Notice for Winter Course |
2015. 10. 23.(F) |
SNU Sugang Website |
Preliminary trial period |
2015. 11. 2.(M) ~ 11. 4.(W), 9:00~18:00 |
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Course Registration |
2015. 11. 5.(T) ~ 11. 6.(F), 8:00~18:00 |
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2015. 11. 9.(M) ~ 11. 11.(W), 9:00~18:00 |
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Adjusting Period for Courses |
2015. 11. 12.(T), 9:00~23:59 |
Please fill in Tentative Course Registration (Change) Form and submit to SNU GSIS Administration Office |
Announcement of |
2015. 11. 16.(M) |
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Course Change Period |
2015. 11. 18.(W) ~ 11. 20.(F), 9:00~18:00 |
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Adjusting Period for Courses |
2015. 11. 20.(F), 9:00~23:59 |
Please fill in Tentative Course |
2015. 11. 23.(M), 9:00~15:00 |
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Tuition bill printing and Payment |
2015. 11. 24(T) ~ 11. 30(M) |
Please pay via bank or |
Announcement of |
2015. 12. 7.(M) |
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Course withdrawal before course starts |
2015. 12. 15.(T) ~ 12. 21.(M) |
Full refund |
Beginning of Winter course |
2015. 12. 22.(T) |
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Course withdrawal |
2015. 12. 22.(T) ~ 2016. 1. 4.(M) |
2/3 refund |
2016. 1. 5.(T) ~ 2016. 1. 8.(F) |
1/2 refund |
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End of Winter Course |
2016. 1. 25.(M) |
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Period for Grade Input |
2016. 1. 21.(T) ~ 2016. 2. 1.(M) |
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Period for Grade Check |
2016. 1. 21.(T) ~ 2016. 2. 29.(M) |
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3. Notice for Course Registration
-Students can register maximum 6 credits for winter course.
- Please register winter course via SNU Sugang Website (http://sugang.snu.ac.kr).
- Students who would like to register course which is already full, please ask a professor who condutes course.
Then, please fill in 'Tentative Course Registration (Change) Form' and submit to SNU GSIS Administration Office.
※ It is unpossible to change course after payment for course.
Students who register cancelled course can get full refund or take other courses
- Way for Course Withdrawal
① Before course starts (12. 15.~12. 21.) : Academic Affairs → Class/Grade → Class → ‘Course Drop (Summer/Winter Session)’
③ After course starts(12. 22.~1. 8.) : Apply for Course Drop → print out the form → Get signature from professor who conducts course → Submit to SNU GSIS Administration Office
- Theory Course: 40,500 won per course
- Practical Course: 45,500 won per course
5. Tuition bill printing and Payment
- Period : 2015. 11. 24(T) ~ 11. 30(M)
- Bank : Any bank(Payment at the bank counter: 09:00 ~ 16:00, Virtual account payment: 09:00 ~ 17:00)
- Bill printing: MySnu (http://my.snu.ac.kr)
※ Sign in → Academic Affairs → Tuition → Billing Info → Summer/Winter Session Tuition Bill6. 폐강 관련
- Refund : Log in SNU My SNU- Academic Affairs – My Information – Modify Personal Information
※ Please inout your bank account
1. 수강자격
본교 재학생 및 휴학생, 국내타교생 중 학점교류 승인을 받은 학생
※ 2016년 2월 졸업예정자의 경우, 2015학년도 2학기 등록을 한 경우에만
동계계절학기 수강 후 졸업이 가능. 휴학 중에 계절수업을 통해 졸업요건을
충족하더라도 졸업 불가능
-해외타교생 중 학점교류 승인을 받은 학생 : 국제협력본부를 통하여 신청
2. 일정 안내
일 정 |
일 시 |
비 고 |
동계계절학기 개설교과목 정보 공지 |
2015. 10. 23.(금) |
서울대학교 수강신청 사이트 (http://sugang.snu.ac.kr) |
예비수강신청 |
2015. 11. 2.(월) ~ 11. 4.(수), 9:00~18:00 |
실제 수강신청과는 무관하며, 시스템 숙지를 위한 절차임 |
수강신청 |
2015. 11. 5.(목) ~ 11. 6.(금), 8:00~18:00 |
공휴일 제외 |
2015. 11. 9.(월) ~ 11. 11.(수), 9:00~18:00 |
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학과 수강신청 조정(1차) |
2015. 11. 12.(목), 9:00~23:59 |
수강신청정정요청서(초안지)에 교과목 담당 교수의 확인 후 교과목 개설학과에 제출 |
폐강 교과목 공지(1차) |
2015. 11. 16.(월) |
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수강신청 변경 |
2015. 11. 18.(수) ~ 11. 20.(금), 9:00~18:00 |
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학과 수강신청 조정(2차) |
2015. 11. 20.(금), 9:00~23:59 |
수강신청정정요청서(초안지)에 교과목 담당 교수의 확인 후 교과목 개설학과에 제출 |
2015. 11. 23.(월), 9:00~15:00 |
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수업료 고지서 출력 및 수업료 납부 |
2015. 11. 24(화) ~ 11. 30(월) |
은행 방문 또는 가상계좌 이용 |
폐강 교과목 공지(2차) |
2015. 12. 7.(월) |
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개강 전 수강신청 취소 |
2015. 12. 15.(화) ~ 12. 21.(월) |
수업료 전액 환불 |
동계계절학기 개강 |
2015. 12. 22.(화) |
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개강 후 수강신청 취소 |
2015. 12. 22.(화) ~ 2016. 1. 4.(월) |
수업료 2/3 환불 |
2016. 1. 5.(화) ~ 2016. 1. 8.(금) |
수업료 1/2 환불 |
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동계계절학기 종강 |
2016. 1. 25.(월) |
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성적 입력기간 |
2016. 1. 21.(목) ~ 2016. 2. 1.(월) |
I성적 입력기간 및 별도 정정 기간 없음 |
성적 확인기간 |
2016. 1. 21.(목) ~ 2016. 2. 29.(월) |
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※ 2015학년도 동계계절학기 수강신청(11월 초)이 2학기 성적입력(12월 말)보다 먼저
진행되므로, 재수강 자격제한(C+ 이하)에 의해 학사과정 학생은 2학기에 수강중인
교과목을 동계계절학기에 재수강 목적으로 수강신청할 수 없습니다.
3. 수강신청 안내
- 수강신청 가능 학점 수 : 최대 6학점
-수강신청 방법
① 수강신청 사이트(http://sugang.snu.ac.kr)에 로그인
※ 학번이나 비밀번호를 모를 경우 ‘학번찾기/비밀번호초기화’ 메뉴에서
학번 조회 및 비밀번호 재생성 가능
※ 개인정보보호법 개정에 의하여 주민등록번호에 기반한 비밀번호 초기화가 불가능한 관계로, 비밀번호는 임의 초기화되어 학생 연락처로 발송됨.
서울대학교 포털 mySNU(http://my.snu.ac.kr) - 학사행정 – 나의정보 –
종합정보 – 개인정보수정 또는 수강신청 홈페이지(http://sugang.snu.ac.kr) - 수강신청인적정보에서 수강신청 비밀번호를 직접 변경할 수 있으며,
mySNU 개인정보 항목에 연락처 및 이메일 주소를 반드시 저장 요망
② 강좌검색 후 원하는 과목을 직접 수강신청
③ 정원이 초과된 강좌를 수강신청해야 할 경우, 해당 교과목 개설학과 또는
담당 교수/강사에게 수강 가능 여부를 문의한 뒤 본 안내문에 첨부된
수강신청정정요청서(초안지)를 작성하여 교과목 개설학과에 제출
- 수강신청 변경 방법 : 수강신청 기간과 동일하게 인터넷으로 직접 변경
※ 수업료 납부 후에는 교과목 변경이 불가능하며, 폐강된 교과목을 수강신청한 학생은
전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는 타 교과목으로 이동 가능
- 수강신청 취소 방법
① 개강 이전(12. 15.~12. 21.) : 학사행정 → 수업/성적 → 수업 → ‘계절학기
수강취소’ 메뉴에서 직접 수강신청 취소 신청
③ 개강 이후(12. 22.~1. 8.) : 취소신청 후 출력 가능한 수강신청취소원에 해당
교과목 담당교수의 승인을 받은 후 서울대 소속 학과(부)사무실에 제출
4. 수업료
- 이론과목: 1학점당 40,500원
- 실험/실습/실기과목: 1학점당 45,500원
※ 볼링, 수영 등 외부시설을 이용한 수업은 장소사용요금을 별도 부담할 수 있음
5. 고지서 출력 및 수강료 납부
-기간 : 2015. 11. 24(화) ~ 11. 30(월)
-수납은행 : 전 은행(창구납부 9:00~16:00, 가상계좌납부 9:00~17:00)
-고지서 출력 : mySNU - 학사행정 → 등록 → 고지서/내역조회 → 계절학기고지서
6. 폐강 관련
-공지일시 : 1차(11.16.(월)), 2차(12.7.(월))
-폐강된 교과목을 수강신청한 경우 전액 환불 또는 동일 수업료에 해당하는
타 교과목으로 이동 가능
- 환불 : 서울대학교 포털 마이스누(http://my.snu.ac.kr) 학사정보 – 나의정보 –
종합정보 – 개인정보수정에 입력된 계좌번호로 자동 환불
※ 계좌번호 반드시 입력 요망
- 변경 : 1차 폐강과목은 수강신청 변경 기간에 인터넷으로 직접 변경,
2차 폐강과목은 수강신청정정요청서(초안지)를 12. 9.(수)까지 학사과에
제출하여 변경처리