Registration of Research Students for the Fall Semester, 2014


Official Notice
2014-07-30

Registration of Research Students for the Fall Semester, 2014

 

1. Registration Period

 

 - 1st Round: August 25 ~ September 5, 2014


 - 2nd Round (Final) : September 25 ~ October 2, 2014

 

2. Who needs to pay  

 

 Students who have completed their graduate coursework, and who are planning to submit their thesis or want to use the school facilities such as libraries, laboratories, SNU computer center, SNU dormitory, etc.  

 

 3. The amount payable 

 

 Students of the Department of Humanities, Social Science: ₩150,000  

 

4. Where to pay  

 

 Any branch of Nonghyup or Shinhan Bank  

 

5. How to pay  

 

 Print a bill online and pay for it at one of the banks mentioned above.  

 

6. How to print your bill (August 22, 2014 ~ ) 

 

  Logon to the SNU portal website (http://my.snu.ac.kr ), click "학사/정보 (Academic Affairs/Admin.)" >"등록 (Registration)" -> "고지서/내역조회" (bill) -> "연구생부담금고지서"(Bill of Research Student's Share)" on the left hand side of the screen.
  The bill can be printed there.

 

* If the bill cannot be printed through this procedure, please contact the GSIS Administration Office. 

 

 7. Miscellaneous

 

 - Without being registered as a research student, you CANNOT REQUEST a THESIS DEFENSE. 

 

 - To ask for refund, submit a letter to explain the reason for refund, the receipt, and a copy of your bankbook to the GSIS Administration Office by October 2, 2014.

 

 - For more details, contact the GSIS Administration Office.

 

 

 

2014학년도 2학기 대학원연구생 등록 안내

 

 

1. 등록기간 

 

   가. 1 차     : 2014. 8. 25(월) ~ 9. 5(금)  


   나. 2 차     : 2014. 9. 25(목) ~ 10. 2(목) (최종) 

 

2. 납부대상자

 

   대학원 과정을 수료한 자 중 이번 학기에 학교 제반시설(도서관, 실험실습실, 전산원, 대학원연구실, 관악사 등)을 이용하거나 학위논문을 제출하고자 하는 자

 

3. 납부금액

 

    인문,사회,예술,체육계열 : ₩ 150,000(십오만원정)

 

4. 납부장소

 

   농협중앙회 및 신한은행 전 지점

 

5. 납부방법

 

   전산출력된 납부고지서로 지정은행에 납부 

 

6. 납부고지서 출력방법 

       서울대학교 포털 마이스누(http://my.snu.ac.kr/portal/site/snuep)에서 로그인(학생ID)한 후 학사/정보 ⇒ 등록 ⇒ 고지서/내역조회 ⇒ 연구생부담금고지서를 선택하여 출력(2014. 8. 22(금)이후 출력 가능) 

 ※ 포털 마이스누에서 출력이 되지 않는 경우 소속 대학(원) 교무행정실로 문의 및 출력 요청

 

7. 유의사항

 

   가. 학교시설이용 및 논문심사를 신청하기 위해서는 반드시 연구생등록을 하여야 함.

 

   나. 연구생등록을 하지 않을 경우 논문심사 신청 불가

 

   다.납부 후 부득이한 사유로환불을 원하는 자는 2014. 10. 2(목)까지 소속 대학(원) 행정실로 아래의 서류를 첨부하여 환불 신청

 

        ※ 사유서(자유서식), 연구생등록금 납부확인서, 통장사본

 

   라. 기타 자세한 사항은 소속 대학(원) 행정실로 문의