Course Registraion for Spring Semester 2014


Official Notice
2014-01-06

 

Course Registraion for Spring Semester 2014

1. Period

A. Currently-registered students & Returning Students & Incoming Students

 

 1) Course registration period

 

 

Date

Day

Time

Corresponding Students

Others

Course registration

Jan. 23

Thu.

07:00-16:00

The last number of a SNU Student's ID is odd.

(student) numbers 50%

Jan. 24

Fri.

07:00-16:00

The last number of a SNU Student's ID is even.

(student) numbers 50%

Jan. 27

Mon.

07:00-16:00

All students

 

Jan. 28/29

Tue./Wed.

09:00-16:00

All Students

 

Preliminary trial period

Feb.24

Mon.

09:00-18:00

All Incoming Students

only Incoming Students

Course Registration

Feb.25-Fab.27

Tue.-Thu.

09:00-16:00

All Incoming Students

Only Incomning Students

Course Changing Period

Mar.3-Mar.7

Mon.-Fri.

9:00-18:00

All students

 

 

2) Preliminary trial period
: Jan. 17 (Fri.), Jan. 20 (Mon.), Jan. 21 (Tue.)  09:00~18:00 (for 3 days)

 


B. Incoming students for 2014 Spring Semester
 

1) Course registration period

: Feb. 25 (Tue.) ~ Feb. 27 (Thu.) 09:00~16:00 

 2) Preliminary trial period

: Feb 24 (Mon.) 09:00~18:00

 

Preliminary course registration is the system to make a plan in advance of course registration and to make good use at the time of real course registration.
So, the courses registered during this period will be regarded as not valid.

 

C. Course change for all students

: Mar. 3 (Mon.) ~ Mar. 7 (Fri.) 09:00~18:00


2. Place: Any internet-accessible computers

3. Procedures

Thoroughly going through Course Information Book and Official notices
--> Consult with your advisory professor
--> Register by yourself through internet

4. Accessing Address: http://sugang.snu.ac.kr

5. Directions

 

A. You must type security codes before class registration in order to proceed the registration process.

 

 - After typing in the security codes, sent by certifying text, you have to click course registration (수강신청하기) in order to proceed the registration process. If you fail to type in correct security codes more than 5 times, you will be automatically logged out from the system.

 

 

B. If you don't take the procedures for semester enrollment, regardless of successful course registration, all the registered-course information will be deleted later and no grades will be yielded.

 

- Those who are scheduled to return next semester can try registering the courses, you must go through the procedure for returning.


C. You must register courses by yourself through internet after consulting with your advisory professor in advance of course registration.
(You don't need to submit "course registration form(수강신청초안지)” to Admin. Office)

- In case that you wish to re-take a course or take a double-titled course (with * mark in front of the course title: e.g. *8753.816), you must be extra cautious. You will be responsible for all the problems occurred regarding the course selection.

-In case the course number is the same but the title is different, if the courses have a star mark(*),
you can take both courses and can get the credit.
ex.) A student took *8753.594 Seminar on Area Studies (East Asia in the Modern World) in 2010 fall semester, and took *8753.594 Seminar on Area Studies (Asia and the World) in 2010 spring semester, He or she can get 6 credits.

- If a foreign student have a problem in registering for the courses please feel free to visit the GSIS Admin Office.


D. How to change the password

: Access “http://my.snu.ac.kr) and log-in → Click “학사행정” → Click “개인정보” → Click “기본인적” → Click the button, “수정”(on the upper-right side of the screen) → Type the new password


E. In case that you wish to take undergraduate courses or the other graduate courses, please consult with your advisory professor before the course registration.

 


Thank you.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2014학년도 1학기 수강신청 안내

 

 

1. 수강신청 일정 및 대상

구분

날짜

시간

대상학번

대상학생

예비수강신청

1.17(금), 1.20(월), 1.21(화)

09:00~18:00

전체학번

전체

수강신청

1.23(목)

07:00~16:00

홀수학번

전체(국내교환생제외)

1.24(금)

07:00~16:00

짝수학번

1.27(월)

07:00~16:00

전체학번

전체

1.28(화), 1.29(수)

09:00~16:00

전체학번

전체

신입생 예비수강신청

2.24(월)

09:00~18:00

전체학번

대학원/학부신입생

신입생 수강신청

2.25(화) ~ 2.27(목)

09:00~16:00

전체학번

대학원/학부신입생

수강신청변경

3.3(월) ~ 3.7(금)

09:00~18:00

전체학번

전체

※ 학사과정생 재수강 자격제한 : 2006학년도 제1학기에 개설된 교과목(강좌)부터 C+이하 교과목에 대하여 재수강 할 수 있음.

 

2. 장소 : 인터넷이 연결된 컴퓨터

 

3. 절차

수강편람 및 공고문 숙지⇒지도교수 및 학과장에게 수강지도를 받음⇒인터넷을 통하여 직접 신청

 

4. 접속요령 : http://sugang.snu.ac.kr

※ 비정상적인 방법으로 수강신청을 시도할 경우는 이후 30분간 접속을 할 수 없으니 참고하시기 바랍니다.

 

5. 주의사항

가. 수강신청시 보안절차가 추가 되었으며, 수강신청하기 전 반드시 제시되는 보안문자를 입력하여야수강신청이 가능합니다. 자세한 내용은 매뉴얼을 참조 하세요.

※ 수강신청하기 클릭하기 전 보안문자로 제시되는 숫자를 입력 후 수강신청하기를 클릭하여야 수강신청이 진행됩니다.

※ 보안문자 5회 이상 입력 오류시 자동 로그아웃 됩니다.

나. 직전 두 개 정규학기 취득 평점평균이 3.3이상인 경우 21학점까지 수강신청을 할 수 있습니다. (단, 직전 2개 학기는 계절학기가 포함되지 않으며, 재이수 등으로 조정되지 않은 당해학기 취득성적 기준임)        *대학원생 제외

 

다. 수업연한초과자의 경우 반드시 1학점 이상 수강신청을 하여야 하며, 수강신청을 하지 않거나 수강취소 후 신청학점이 0학점인 경우 제적 처리 됩니다.

 

라. 수업시간이 중복되게 수강신청을 할 수 없으며, 수강신청 완료 후 즉시 로그 아웃 하시기 바랍니다.

 

마. 수강편람에 수강정원이 표시된 교과목은 표시된 인원수까지만 신청할 수 있으며, 수강정원이 표시되지 않은 교과목도 수강생 수에 따라 수강정원을 추가 조정할 수 있습니다.

 

바. 비밀번호 변경 : 서울대학교 포털 마이스누(http://my.snu.ac.kr) 로그인 → 학사행정 → 개인정보 → 기본인적 → 수정 버튼 클릭 → 새 수강 비밀번호 입력

 

사. 학기당 취득학점 : 소속 대학(학과)에서 수강지도를 받기 바랍니다. (수강편람 활용)

 

아. 강의계획서는 서울대학교 포털 마이스누 수강편람에서 열람하시기 바랍니다.

 

자. 장애 학생은 수강신청시 수강신청 초안지를 작성하여 장애학생지원센터(880-8787)로 제출

하여 주시기 바랍니다.