Official Notice

Submission of "Tentative Course Registration Form" (초안지 제출 안내)

GSISlFebruary 17, 2017l Hit 454


1. When to Use "Tentative Course Registration Form"
When the course you want to sign up is full, you need to submit the form to the GSIS administration office.
※ If you have signed up for the course successfully at Sugang Site (http://sugang.snu.ac.kr) during Changing Course Registration Period (Mar. 2nd ~ Mar. 8th) , you do NOT need to submit the form.


2. Process of Submission

Fill out "Tentative course registration/change form" → Get the signature from the professor → Submit the form to the GSIS administration office (140-1, #302) → Registrations will be made on Mar. 9th. and 10th.


3. Submission Deadline

Make sure to submit "Tentative Course Registration/Change Form" to the GSIS administration office by Mar. 8th (Wed.) 5 p.m..


※ Checklist Before Submitting "Tentative Course Registration/Change Form"

1. ★Check if the courses are provided by GSIS. (If the courses are provided by other graduate or undergraduate schools, you need to turn in the form to the administration office where the courses are provided.)

2. ★Check if the courses you want to register do not overlap the time schedule of the courses you've already signed up at Sugang Site.

3. ★Check if you have enough credits left. (You can register up to 12 credits a semester.)

4. Check if you have correctly filled out your personal information such as name, student ID number, major, cell phone number.

5. Check if you have correctly filled out the course information such as course number, lecture number, credit, course title and got the signature from the professor.

6. If you want to sign up for more than two courses, please fill out the form respectively. (e.g. two courses → two forms, three courses → three forms)

7. Submission Deadline: March 8th(W) 5 p.m..

8. The requested courses would be registered on March 9th and 10th.

 

 

※ Attachment: Tentative Course Registration Form



1. 초안지란
수강하고자 하는 강좌의 수강정원이 초과된 경우 초안지를 작성하여 개설학과로 추가 수강신청 등록을 요청할 수 있습니다.
※ 만일 수강신청사이트 (http://sugang.snu.ac.kr)에서 수강신청 변경기간(3. 2. ~ 3. 8.) 중 수강신청에 성공한 경우에는 초안지를 제출할 필요가 없습니다.


2. 초안지 제출 절차

초안지 작성 → 담당교수 서명 → 행정실 제출 → 수강신청 변경기간 종료 후 전산 반영 (3. 9. ~ 3. 10. 양일간)


3. 초안지 제출기한

초안지는 3월 8일 수요일 오후 5시까지 국제대학원 행정실로 제출하시기 바랍니다.


※ 초안지 제출 전 필수 체크사항

1. ★국제대학원 개설 과목이 맞는지 (타 대학 개설 과목이라면 해당 대학 행정실로 제출해야 함)

2. ★초안지를 통해 신청하고자 하는 과목의 수업시간이 본인이 수강신청 사이트에서 이미 신청한 다른 과목의 시간대와 중복되지 않는지

3. ★초안지를 통해 신청하고자 하는 과목의 학점만큼 신청가능학점의 여유가 있는지(최대 신청가능학점: 12학점)

4. 신청자의 성명, 학번, 전공 및 연락처를 정확히 기재했는지

5. 교과목번호, 강좌번호, 학점수, 교과목명 등 교과목 정보를 정확히 기재하고 담당교수의 서명을 받았는지

6. 두 개 이상의 강좌를 신청할 경우 각각 다른 용지에 작성

(예: 2강좌 신청 → 초안지 2장 작성, 3강좌 신청 → 초안지 3장 작성 등)

7. 제출기한: 38일 수요일 오후 5

8. 신청강좌는 3월 9일 ~ 10일에 전산 반영 예정



※ 첨부파일: 초안지 서식


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